The mad engineer
Diehard Prepper
Altijd overtollig brandstof uit de brander halen. Waarom zou je het risico willen lopen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@lichtje , Nice flesje! Ik vind 1 l. wel veel om mee te nemen, maar het zijn mooie flessen.
Ik zag ze bij de bever. Zo'n spuit zonder naald kan je zo bij de apotheek halen trouwens.
Ook al eens gedaan om 1 of ander goedje tegen mijn tandvlees te spuiten .
Ook ik ben aan het testen met de brander.
De pan word wel zwart.
Hoe kort zit bij jullie de brander op de pan voor een zo best mogelijk resultaat?
Als ik die schuifdeksel onder de brander leg komt deze te vlakbij de pan waardoor
de brander niet genoeg lucht krijgt en uit gaat, zet ik hem op de grond heb ik het idee dat er wat verloren gaat van de warmte.
Link naar grote foto.
Link naar grote foto.
@lichtje , Nice flesje! Ik vind 1 l. wel veel om mee te nemen, maar het zijn mooie flessen.
Ik zag ze bij de bever.
Ja 1ltr is misschien veel, wellicht dat ik deze thuis ga gebruiken. En voor onderweg ern kleinete variant ga aanschaffen.
Mijn pannetjes worden trouwens ook wel zwart toen ik mijn esbit brander had gebruikt. Maar het heeft wel wat dat zwarte.
Ik zeg dan zo, "mijn nwe pannetje is ook weer ingewijd in het leven van een prepper"
Jazeker gaat er warmte verloren...zeker als je deze opstelling ook buiten gebruikt. Je brandt hier zonder windscherm. Dat verstookt ook meer brandstof, dus die berekening die ik vanmorgen gaf gaat al niet meer op. Het zal dan ook langer duren voor je water kookt.Ook ik ben aan het testen met de brander.
De pan word wel zwart.
Hoe kort zit bij jullie de brander op de pan voor een zo best mogelijk resultaat?
Als ik die schuifdeksel onder de brander leg komt deze te vlakbij de pan waardoor
de brander niet genoeg lucht krijgt en uit gaat, zet ik hem op de grond heb ik het idee dat er wat verloren gaat van de warmte.
Je ziet het wel meer trouwens, zwarte pannetjes.
Jazeker gaat er warmte verloren...zeker als je deze opstelling ook buiten gebruikt. Je brandt hier zonder windscherm. Dat verstookt ook meer brandstof, dus die berekening die ik vanmorgen gaf gaat al niet meer op. Het zal dan ook langer duren voor je water kookt.
Je ziet het wel meer trouwens, zwarte pannetjes.
Nee, juist door dat goede windscherm denk ik. En als eten kookt en even moet koken doe ik die sudderdop er op.Heb jij er met je 'officiele en complete' Trangia set ook last van?
Zoals je op de foto boven je reactie kunt zien heb je ze ook in kleinere maten.Ik vind 1 l. wel veel om mee te nemen,
Na vele reviews gezien en gelezen te hebben over die brandertjes, kwam de "sweetspot" toch wel uit op zo'n beetje 2,5 cm.Hoe kort zit bij jullie de brander op de pan voor een zo best mogelijk resultaat?