Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ben vandaag langs geweest bij een maatje die veel afweet van aggregaten, hij gaat voor mij op zoek naar een goede gebruikte.
Ik heb ruimte in m'n schuur, grondkabel naar het huis, afmonteren in de meterkast(dit laat ik doen)
Voor mij alleen voor m'n koelkast, verlichting en eventueel CV ketel (als het gas nog werkt bij een stroom uitval).
Hoe zie je dat dan?
Stel er is een flinke stroomstoring (het blijft lastig voorspellen hoe lang een stroomstoring zal duren).
Ik denk dat je na 24 uur het wel beu bent om je aggregaat van brandstof te voorzien.
Dan kan je nog beter 500 Watt zonnepanelen en een accupack plaatsen.
Ik vraag me ook af of je in geval van een groot probleem (bijvoorbeeld een overstroming) nog geïnteresseerd ben om je koelkast te voorzien van stroom.
Een aggregaat kan heel handig zijn als je flink wat Watt nodig heb voor een korte tijd.
Maar reken op ongeveer 1,5 liter per uur aan brandstof verbruik bij 3 KW (flink afgerond)
Ik zou bijna zeggen : ik hoop van wel. Anders staat het water ook nog eens onder spanning.Het lijkt me dat er bij een overstroming ook stroomuitval is. Klopt dat?
Ik kan het huis omschakelen naar noodstroom,
Ofwel ik ben 100% los van het lichtnet het is of noodstroom of lichtnet kan niet tegelijk.
Ik heb zonnepanelen met een accubank staan met daarop een omvormer die zowel kan laden als omvormen.
Ik kan dus mijn omvormer op een generator aansluiten om zo de accu's op teladen en tegelijk het huis tevoeden.
Ik laad overdag dan de accu's dus met zonnepanelen en een omvormer/lader combi.
Ik steek de gewone schuko stekker in de generator en alles werkt. Zelfs mijn kinderen kunnen deze handeling doen zonder kans te hebben om fouten maken. Ik voed het hele huis en kan dus alles blijven gebruiken tot 1600w.
Dat houd in dat de verlichting het doet de cv en koelkast. Ik kan ook nog een wasmachine aanzetten maar dan moeten we wel opletten.