Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Arie Hmmm, maar ik heb een inverter-type, geheel tegen mijn principes eigenlijk, maar die dingen zijn juist zo zuinig. Maar tegelijk kwetsbaar voor EMP vermoed ik. Ruilen?Hangt er vanaf wat voor generator je hebt. In een simpele generator zal niet veel elektronica zitten en de spoelen die er in zitten zie ik zo snel niet als kwetsbaar voor een emp.
Voor het mooie zou je dus een diesel generator moeten hebben met handstart.
@Roel Kijk nou, jakkes, ik kwijl...Nogmaals... zo eentje dus... :thumbsup:
Nogal wat lawaai, maar dat kun je minderen...
Bekijk bijlage 4077
@RockyFlats , hoe reeel is de dreiging van zo'n elektromagnietische puls?
Ik mijn agregaat zit elektronica, vast ook een proccesortje...
Maar idd, een oude agregaat met 1 toerental, die hebben er geen last van .
Is daar geen geluidswal omheen te bouwen? Iets knutselen met isolatieplaten? Uitgang maken voor de gassen & toegang houden tot de belangrijke hendels/boordcomputer.100.000 db, maar hij doet het altijd....
@Niels De mijne idem. Ik heb een 2,2 kW Denqbar, maar onder andere namen en in andere kleur zie ik die ook. Doet het goed hier, en past het toerental netjes op het aangesloten verbruik aan. Die inverter-generatoren hebben een nagenoeg pure sinus, dus weinig kans op schade aan gevoelige apparatuur.@RockyFlats , interessante matherie, nooit zo mee bezig gehouden met een natuurlijke EMP.
Dat de mens het kan is duidelijk, maar het kost verschrikkelijk veel energie, en kan alleen gericht ingezet worden.
Ik zit niet direct op een punt waar ik veel verwacht.
Maar van de zon, dat is interessant. Dat is natuurlijk een mega energie geval.
Ik ga wel onderzoeken in hoeverre we ons daar zorgen om moeten maken.
Mijn agregaatje werkt met een inverter. Het toerental word o.a. geregeld om brandstof te besparen.
De sinus komt niet door het draaien van de motor, maar word met elektronica gemaakt (eerst gelijkgericht, daarna sinus gemaakt).
@petroman Zie je, is het toch een gloeilamp, ik wist het! Zo'n ding gaat iedere 1/50 seconde immers uit.De zon geeft geen EMP af hoog uit op het einde van de levensduur.
luchtgekoelde Duitser?Nogmaals... zo eentje dus... :thumbsup:
Nogal wat lawaai, maar dat kun je minderen...
Bekijk bijlage 4077
:thumbsup:Luchtgekoelde Duitser. 13 pk Hatz diesel.
@petroman Goed idee!, maar of dat ook ons oeverloze gezwam hierover zal stoppen????Een zonnevlam is geen piek of puls maar iets dat op ons afkomt als een golf. Afhankelijk hoe de energie de ruimte ingeslingerd wordt. Verder zal een zonnevlam altijd opgevangen en afgebogen worden door ons magnetisch veld (van allengordel). Dus spreid het zich > Noorderlicht.
Wil verder niet zeggen dat dat niet zo hoog kan zijn dat we er last van krijgen maar is toch heel anders dan de piek/puls die je van een atoombom kan krijgen. dat zijn over het algemeen snelel rakkers die je niet echt ziet aankomen. Althands wij normalo's niet.
Een bliksemontlading is een EMP bron. In een korte tijd veel energie.
Verder gaat dit redelijk off topic.
Misschien tijd voor het grote EMI topic.