Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De Gaarkeuken!
De Gaarkeuken!
Beste @phtvsMijn oma hielp vroeger in een gaarkeuken. Koken met wat er te krijgen was tot tijdens ww2 de hongerwinter aanbrak. Mensen brachten toen etenswaren naar mijn oma op de boerderij en zij kookte er dan maaltijden van die de mensen die wat meebrachten kwamen opeten. Oma hield kleine beetjes achter voor de mensen die van ver kwamen om eten te zoeken. Ze mochten dan ook overnachten op de boerderij. Opa was toen al opgepakt en te werk gesteld in Duitsland. Zelf sprak ze er nooit over, maar mijn opa vertelde er altijd met trots over.
Wat zijn de belangrijkste dingen die je van je ouders, opa en oma hebt geleerd, en wat heb je jullie kinderen kunnen mee geven.
@Hooiwagen , de zwart-wit foto's zijn uit de oorlogsjaren. Het fatsoen, hield men toch hoog, kennelijk. Ook kort ervoor en erna wist men zich nog behoorlijk te kleden, compleet met hoeden en petten.Hebben deze mensen hun zondagse pak aangetrokken voor de foto? Of is hier sprake van verkeerde prioriteiten. Of raakt mooie kleding minder snel op dan het voedsel?
Beste @phtvs een reactie op jouw wijze woorden,Vertrouw alleen jezelf en luister naar je gevoel. Ik weet het, klinkt hard maar is 100% de waarheid
Jullie hebben mij geholpen om meer tot mij zelf te komen,Vertrouw alleen jezelf en luister naar je gevoel. Ik weet het, klinkt hard maar is 100% de waarheid
Die oosterburen namen ook veel ellende mee.Vroeger hadden we heel even een sterk leger.
Maar voordat het poep werd, was het natuurlijk smakelijk en gaar, en werd het gretig naar binnen gelepeld!
En wie er extra honger had, die bezocht ook de vuilnisbakken nog even, van ....
De Gaarkeuken!
Bekijk bijlage 26367Bekijk bijlage 26368Bekijk bijlage 26369Bekijk bijlage 26370
Bekijk bijlage 26372
Oei, iets te lang gewacht met het inslaan van wat voorraad? Enorme rijen voor lege winkels?
Bekijk bijlage 27213
Inderdaad @marzman , tenminste, ik vond het op een webpagina over de hongerwinter. Misschien is het genomen in het najaar van 1944 want winterkleding ziet er anders uit.Is dit een foto van de hongerwinter? Je ziet wel dat het heel geordend gaat en dat de mensen netjes in de rij staan (geen chaos). Zoals op zondag in de kerk, voor de hostie.