• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vaccinaties update/controleren

Inenting tegen Pneumokokken gaat in leeftijdscontiigenten. Dit jaar is de “jongste groep” aan de beurt. De vaccinatie moet iedere 5 jaar herhaald worden, dus ik denk dat volgend jaar of het jaar daarop weer de oudste groep gevaccineerd gaat worden.
Als je je niet in laat enten in het jaar van je contingent wordt je vlgs mij pas over 5 jaar weer uitgenodigd. Ik behoor nét tot de jongste groep, en laat me wel inenten. Ik zie toch jaarlijks wel een of twee zestigplussers met pneumokokkenpneumonie en da’s vaak IC werk.
Influenza en Covidvaccinatie laat ik waarschijnlijk aan me voorbij gaan dit jaar.

@martin en @drent , ik denk er niet lang over na, en haal die prikken zeker. Raken we in een SHTF verzeild dan draait ons immuunsysteem al overuren en kan die ene inenting net het verschil maken tussen verder klagen en hemelen.

Frappant vind ik wel om te constateren dat ik terughoudender ben wat "alweer een Covid booster" aan zou gaan. Als het "een vaccin-cocktail van griep, pneumokokken en Covid" had geweest dan weet ik het zo net nog niet....

De huisartsen hier raden alleen de COVID vaccinatie aan bij hele kwetsbare mensen en anders niet. Het is nog steeds experimenteel en zij zijn dus terughoudend in hun advies

De huisartsen hier raden alleen de COVID vaccinatie aan bij hele kwetsbare mensen en anders niet. Het is nog steeds experimenteel en zij zijn dus terughoudend in hun advies
Alleen hele kwetsbare mensen kan het de nekslag geven, en anders is het weggegooid geld zeker? Artsen dienen zich bij Petrus niet voor niets bij de leveranciersingang te melden...
Grapjes, dat alles, natuurlijk
😉

@marrid , ik ben meer dan 21.900 dagen jong, en dan komen oproepen vanzelf kennelijk. Ergens midden vorig jaar kreeg ik zo'n oproep voor alweer een Covid spuit, en ik heb dat maar laten schieten.

Alleen hele kwetsbare mensen kan het de nekslag geven, en anders is het weggegooid geld zeker? Artsen dienen zich bij Petrus niet voor niets bij de leveranciersingang te melden...
😉

@marrid , ik ben meer dan 21.900 dagen jong, en dan komen oproepen vanzelf kennelijk. Ergens midden vorig jaar kreeg ik zo'n oproep voor alweer een Covid spuit, en ik heb dat maar laten schieten.

Verstandig denk ik

Covid heb ik nooit begrepen, ik ben nu 12 en slik 68 pillen, waarvan 1/3 pijnstilling, 1/3 bekende coctail voor hart en vaat, 1/3 voor het geestelijke. Ik ben 3x positief getest op covid over de haren verspreid, 1 x voor werk, 1x voor toegang (of eigenlijk geen toegang) en een keer thuis toen ik me een beetje zwak voelde. Verder gaat t prima, alle driende keren niet echt iets van gemerkt.

Covid heb ik nooit begrepen, ik ben nu 12 en slik 68 pillen, waarvan 1/3 pijnstilling, 1/3 bekende coctail voor hart en vaat, 1/3 voor het geestelijke. Ik ben 3x positief getest op covid over de haren verspreid, 1 x voor werk, 1x voor toegang (of eigenlijk geen toegang) en een keer thuis toen ik me een beetje zwak voelde. Verder gaat t prima, alle driende keren niet echt iets van gemerkt.
'Ik ben nu 12' en dan al zóveel pillen..? Oy! ;)

Even Off Topic,
Ja ik heb dan wel op haha @joepmeloen geklikt,
Om dat het eigenlijk te gek voor woorden is, ik ging vandaag ook de restant medicatie op halen, en zag tot mijn grote ontsteltenis hoe mensen zakken vol met medicatie kregen, ik heb er ook weer aardig wat bij gekregen, en heb al een preppers voorraad, ik dacht het restant maar op te helen blijkt dat in nog een aardige medicatie te goed heb, steeds is het weer moeilijk voor de apotheek om aan voldoend medicatie te komen.

Misschien had je de al afgezwakte vorm? Ik heb het twee keer gehad, heb er toch wel redelijk last van gehad.

Laatst bewerkt:
Misschien had je de al afgezwakte vorm? Ik heb het twee keer gehad, heb er toch wel redelijk last van gehad.

Geen idee, eegenst in het begin, het midden en het eind?

'Ik ben nu 12' en dan al zóveel pillen..? Oy! ;)
dat was dus de joke... slik er 12 en ben 68.

@JJ&A
Ergenst in een ander topic al uitgelegd dat ik voor elke pil een keertje overgeslagen hen. Heb ondertussen voor 3 maanden voorsprong en loopt nog op. Alles is vaste stof en first in first out.

😉

Dus je bent ongeveer 60 jaar. :thumbup:

Ja wij krijgen ook jaarlijks een oproep, en horen bij de kwetsbare groep.
Wij hebben het wel een paarkeren laten doen omdat we toen naar Spanje wilden, maar doen het nooit meer, daar door zijn er wereld wijd veel slachtoffers gevallen met blijven de invaliditeit.

Terug
Bovenaan