• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vaccinaties update/controleren

Laatst bewerkt:
De dreigende superbacteriecrisis: kan het miljoenen levens kosten?©Getty Images

Het menselijk lichaam is een opmerkelijke verzameling biologische processen die zich gedurende duizenden jaren hebben ontwikkeld, maar staat nu op de rand van een stille catastrofe.
Terwijl onze lichamen zijn geëvolueerd om infecties en ziekten te weerstaan, evolueren superbugs ook.
Superbugs zijn bacteriestammen die resistent zijn geworden voor antibiotica.
Miljoenen mensen zouden elk jaar kunnen sterven door deze onzichtbare vijanden, waardoor routinematige infecties onbehandelbaar worden.
Maar er is misschien een sprankje hoop te vinden te midden van deze dreigende catastrofe, en wetenschappers zetten nu al hun inspanningen in om antibiotica-resistente bacteriën te slim af te zijn.

Wat is deze crisis waar de mensheid mee te maken heeft? En wat wordt er gedaan om het te stoppen?
Klik door deze galerij om het te ontdekken.

https://www.msn.com/nl-nl/entertain...evens-kosten/ss-AA1ynn7i?ocid=nl_article_link

Paar dagen geleden was er een tv-uitzending van Focus:

Bacteriofagen: Hoop uit het riool​

https://www.gemistvoornmt.nl/aflevering/2244797-focus-bacteriofagen-hoop-uit-het-riool

"Steeds vaker laten gevaarlijke bacteriën zich niet doden door antibiotica. Een toekomst waarin zelfs een blaasontsteking dodelijk kan zijn, is reëel. In de strijd tegen toenemende resistentie richten wetenschappers hun pijlen op virussen die specifiek één soort bacterie doden: bacteriofagen of fagen. Ze komen o.a. uit het riool. Nederlandse patiënten zijn voor fagentherapie nog vaak aangewezen op het buitenland. Ger van het Einde had een resistente bacterie in zijn schouder die constante pijn veroorzaakte. Toen een armamputatie werd geopperd, ging hij zelf op zoek naar fagen. Na het drinken van fagendrankjes uit Georgië verdween de bacterie."

Wat in Georgië als gemeengoed is moet hier bijkbaar ontdekt worden.
In Belgie wordt er al meer onderzoek naar gedaan en wordt het ook al toegepast.
Nederland is nog bezig het wiel opnieuw uit te vinden :confused:

Bacteriofagen is een oud USSR onderzoekstraject geweest, daar zit dan ook de kennis hierover, westen zette in op antibiotica (ook als ondersteuning/versnelling vleesproductie al zijn we daar inmiddels van terug gekomen en is dat verboden in EU en in NL laagste ter wereld). Heeft zo zijn voordelen, maar ook wat pittige nadelen in de vorm van correct gebruik noodzakelijk en heel goede rioolsystemen bij producenten in o.a. India, want inmiddels zitten we mede met de ellende door en verkeerd slikken (wat achterhouden ipv hele kuur) en de producenten die de restjes lozen op de rivier waar mensen het binnen krijgen en de te bestrijden bacterieen resistentie opbouwen zelfs nog voor die pillen in het westen aangekomen zijn.

Ik in ieder geval niet. Ook geen griepprik meer trouwens, sinds de docu van ??? (moet ik even opzoeken). Ook geen tegen corona trouwens, na de heftige reactie van mijn dochter daarop; die heeft daardoor een hersenbloeding gekregen en is voor de rest van haar leven afgewerkt. Sindsdien is mijn vertrouwen in de overheid en medische propaganda tot 0 gedaald.

Wij wilden rond de corona naar Spanje om voor vast een piep klein huisje te zoeken, toen hebben we ook de prik gehad, mijn vrouw kreeg een paarse kleur, dat werd opgemerkt door een verpleegkundige die de mensen in de gaten moest houden na de injectie, mijn vrouw werd mee genomen en onderzocht, de bloeddruk was veel te hoog en moest naar het ziekenhuis, daar aan gekomen vroeg de verpleegkundige wat moet u hier het is al druk genoeg en we verdienen ook eens te weinig, mijn vrouw had gezegd daar kan ik toch niets aan doen en ik heb me zelf hier niet heen gestuurd.

Ze heeft lang bijverschijnselen gehouden.
Wij hebben steeds minder vertrouwen in de o.........., en het vertrouwen in de medici is nihil.

Terug
Bovenaan