Niels
Mankinds only hope
Ik heb geen idee wie mijn medische gegevens kan inzien.Weet je nu wel wie je gegevens kan inzien?
Ik wil hier niet mee zeggen dat je het toe moet staan, maar je moet wel beseffen dat het niet toestaan ook kan leiden tot situaties die je liever niet hebt. Oftewel, een duivelse keuze.
Dat is deels het punt. Vandaag de dag is het met allerlei zaken ongelooflijk lastig te bepalen wie er allemaal wat van mij kan weten enz.
Om dat allemaal uit te zoeken heb je ondertussen een dagtaak aan. Ik ben nu gewoon een gezond persoon, mijn medische dossier bevat niks interessants verder.
Voor nu hoeft er niks over mij gedeeld te worden, maar ik heb me ook nergens voor aan of afgemeld, dus werkelijk geen idee wie wat over mij kan zien.
En dan inderdaad de vraag... wil je instemmen met de voordelen er van?
Kijk... nu alleen in het bos werken zonder mobieltje bij je is zogenaamd ook gevaarlijk, 15 jaar geleden had niemand een mobiel... en was het gevaarlijk?
Als een of andere arts in noord Groningen waar ik dan toevallig ben mijn medische gegevens niet kan inzien terwijl ik bewusteloos op zijn onderzoekstafel lig heb ik vrede mee.