Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, ik denk dat een bloedtransfusie wel op z'n plaats geweest zou zijn.Volgens mij was dit (van JJ) geen calamiteit.
Ik heb twee tourniquets altijd bij me in mijn tas.
waar ik ben is mijn tas. Ook op mijn werk.
1 ligt er permanent in huis voor het geval dat ik hem nodig heb.
1 ligt er in de auto maar daar ligt mijn tas ook meestal wel.
bij de laatste aanslag in Belgie bij dat vliegveld een jaar of wat geleden hebben ze dmv een tourniquet veel mensen het leven kunnen redden.
zover ik weet heeft elke hulpverlener er minimaal 1.
bij een calamiteit is het simpel.
doodbloeden of een tourniquet gebruiken.
ik weet welke keus ik maak.
@kwakster , nettokinase is inderdaad een interessant bloedverdunnend middel zie ik. Misschien is het te verkiezen boven aspirine dat bijwerkingen kent. Vooralsnog lijkt het mij wel een interessant middel als profylaxe tegen tia's en herseninfarcten...@JJ&A : de cardioloog van mijn zus in de VS heeft haar nattokinase voorgeschreven.
Dat is 100 % natuurlijk, een uitstekende bloedverdunner (en mocht je bepaalde "vaccinaties" hebben gehad; het lost ook bloedstolsels op), en het is ook nog eens effectief tegen Alzheimer.
2 x daags 1 pilletje van 2000 IE is voldoende, en geen enkele kans op maagbloedingen.
Dat is volgens mij wat hij ook schreef
Enig risico heb je dan wel genomen @kwakster . Zo proberen velen gewoon wat uit, en gokken erop. Soms lukt het dan en soms niet, of is het resultaat niet om aan te zienIedereen mag ervan denken wat hij wil, mijn tips zijn gebaseerd op eigen ervaring (ook het gebruik van nattokinase) en ik blijf er dus bij.
Ik vind dit wel wat overdreven. Er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, zeker op een preppers forum. Mensen moeten juist leren dat je niet zomaar elk advies klakkeloos moet opvolgen en dat je zelf na moet denken in plaats van bij elk bericht een waarschuwing te plaatsen.Sorry hoor maar dit soort adviezen geven, zijn in mijn ogen zeer kwalijk.
Het idee van secondelijm is dat je de HUID verlijmd en beslist niet de lijm in de open wond plaatst.
En ook je "advies" over bloedverdunners is levensgevaarlijk.
Je heb (volgens mij) geen enkel besef waar je het over hebt. Ook al zou het prima werken voor persoon A dan betekend dit niet dat het voor persoon B ook werkt. Soms kan aspirine een alternatief zijn als "bloedverdunner" omdat het de hechting van bloedplaatjes afremt. Dit is een ander proces dan het bloed daadwerkelijk "dunner" maken.
Maar stel dat er nu een SHTF situatie is en je hebt geen verband in huis of medicatie is niet goed verkrijgbaar dan kunnen bepaalde tips in dit topic van pas komen.
https://www.eo.nl/artikel/secondelijm-om-wonden-te-hechten-kan-datWanneer zou je secondelijm kunnen gebruiken om snijwonden te hechten?
Je kan secondelijm gebruiken in plaats van een pleister of verband wanneer je een oppervlakkige snee hebt, die normaliter in 24 uur geheeld zou zijn. Het risico van zelf gaan plakken, is wat mij betreft dat er te veel lijm wordt aangebracht (pijnlijk, maar geeft ook verstoring van de wondgenezing), dat er gewerkt wordt met niet-steriele lijm (waardoor je een infectie naar binnen kan brengen die vervolgens 'geen kant op kan') en dat het toch wordt toegepast op wonden die beter gehecht zouden kunnen worden.”
Iedereen mag ervan denken wat hij wil, mijn tips zijn gebaseerd op eigen ervaring (ook het gebruik van nattokinase) en ik blijf er dus bij.
Ik vind dit wel wat overdreven. Er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, zeker op een preppers forum.
Bij mij (doordat ik maar 1 hand kon gebruiken) kwam er desondanks toch nog aardig wat in de wond (vrij grote snede in bovenkant hand schuin over de wijsvingerknokkel, ik kon de pezen zien maar die waren gelukkig niet doorgesneden), maar dat heeft niet geleid tot nadelige gevolgen.
Het is heel goed dat je waarschuwt voor risico's maar jij had het erover dat @kwakster met zijn tips op een internetforum mensen 'in de vernieling' kon helpen. Dat vond ik wat overdreven en daarnaast vind ik dat je daarmee ook teveel verantwoordelijkheid legt bij de posters op dit forum. Het is primair de verantwoordelijkheid van de wetgever om te bepalen welke potentieel gevaarlijke producten wel of niet verkocht mogen worden en onder welke voorwaarden en daar ook op na te leven. Dus bijvoorbeeld door te handhaven bij illegaal aanbod en te zorgen dat winkels leeftijden controleren voor ze een fles bier verkopen en dat apotheken doktersrecepten controleren voor ze potentieel gevaarlijke medicatie meegeven.Dat mag je uiteraard vinden. Het is maar een mening. Er zit een reden achter waarom ik het geheel motiveer over kritische en minder kritische preppers. Als jij tegen iemand aangeef dat hij moet kiezen over complexe materie terwijl het IQ rond de 80 punten zit dan is het zijn schuld dat hij de verkeerde keuze maakt?