Onze ervaring met de gezondheidzorg is verbijsterend.
Het zou me niks verbazen dat het vanuit de ander kant bezien (vanuit de gezondheidszorg, naar jullie toe) niet veel anders zal zijn.
Als je als arts, direct of indirect, bij iedere stap die je probeert te maken reacties krijgt dat het allemaal niet goed is, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment ook denk van "laat maar zitten"
Ik begrijp dat iedereen op zoek zal gaan naar een soort van 2e opinion. Ik zie dat je ook posts plaats in "het andere forum" (wat uiteraard je goed recht is)
Als ik dit als behandelend arts dan voor mijn voeten geworden zou krijgen dan zou de motivatie op een gegeven moment ver te zoeken zijn.
Het is goed dat ik mijn account daar heb laten verwijderen, maar dan krijg je dus een reactie van een of ander zwakzinnig persoon en die komt met:
Tja, hoe moet je daar nog overheen. En dat er niet word ingegrepen is in mijn ogen misdadig.
Begrijp me niet verkeerd, kritisch zijn is een prima eigenschap. Maar wees ook kritisch naar jezelf.
Kun je zelf iets doen (of laten) als het gaat om gezondheid? Is er iets te veranderen aan je levensstijl of je eetpatroon?
Je komt steeds met de opmerking over het winstbelang in de zorg.
Denk je werkelijk dat er onder aan de streep geld wordt verdiend aan jouw situatie?
De zorgkosten zijn juist enorm en uiteraard moeten we niet onderdanig ons maar alles laten aanpraten. Maar om nu te denken dat het zorgsysteem alleen maar is opgetuigd om jouw geld afhandig te maken is weer het andere uiterste.