Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De wortel gaat prima om zo direct te eten en door de peper geeft het naar mijn mening een betere smaak. de structuur lijkt na gedroogd te zijn op de schil van een komkommer. Dus nog best zacht al zal de structuur zal wel anders zijn als er geen olie aan toegevoegd is voor het drogen. Maar eet deze zeker gewoon als snackLeuk, @Vempain ! Ik gebruik mijne eigenlijk ook te weinig, maar als ik dit zie...
Ik denk dat ik dat met runderlappen ook ga proberen om beef jerkey te maken, ziet er goed uit!
Gaaf hoor .
Eet je de wortel stukjes ook zo? Is dat goed te eten?
De testen die mis mochten gaan omdat het voornamelijk was om gevoel met m'n voedseldroger te krijgen, en nog makkelijk in het avondeten te gebruiken was. Mocht het niet lukken, maar het was toch nog redelijk een succes. Dus mocht ik van mijzelf aan het vlees gedeelte beginnen om mee te oefenen
In de aanbieding magere runderlappen gehaald en deze in zo dun mogelijke plakken gesneden en daarna 6 uur laten intrekken in ketjap met wat peper en knoflookpoeder.
Bekijk bijlage 10574 Bekijk bijlage 10575
Het vlees droog gemaakt met wat keukenrol en daarna in de voedseldroger, omdat het wat langere repen vlees waren deze in spiraalvorm op het rek geplaatst zodat ik meer vlees kwijt kon.
Bekijk bijlage 10576
Voor iedere 150 gram vlees had ik 50 gram gedroogde beef jerky over
Bekijk bijlage 10577
Na het drogen lijkt het op de beef jerky zoals je in de winkel kan vinden, en het smaakt hetzelfde al dan niet beter omdat je zelf de smaakverhouding bepaalt.