• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waar bewaren jullie je BOB?

L

LadyPrepper

Gast
Mijn BOB is zo goed als af en ik heb hem net van de gang naar de klep van mijn pretty new car verplaatst.. die klep is nu meteen wel vol. Mijn multitool met zaklamp heb ik eruit gehaald en in het bestuurdersvakje gedaan. Ik zal ook nog water en eten voor in de auto leggen. De reden waarom ik mijn BOB niet in de gang wilde laten staan is omdat ik veel met mijn auto onderweg ben en eigenlijk altijd haast heb en mijn handen vol (en kan dus niet ff snel mijn BOB meenemen) en omdat er heel veel traffic is in mijn huis en de kans groot is dat mijn BOB verplaatst wordt (of dat er spullen uitgehaald worden door minder goed georganiseerde huisgenoten), vandaar mijn auto.

Hoe hebben jullie dat geregeld en waarom? Ik ben benieuwd !
 

Rataplan

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Mijn BOB staat een kamer naast mijn slaapkamer voor de pak, momenteel is die opgedeeld ivm voorbereiding van de Zweden trip.
De soort van BOB van mijn zoontje staat er naast.
In de werkauto heb ik mijn edc altijd bij en verder is mijn werkauto een rijdende BOB plus en voorzien van een kleinere backpack die als basic BOB door kan gaan.
De camper is ruim ingericht en voorzien.
In mijn normale auto gaat de BOB enkel mee op wat langere afstands trips, de provincie uit.
Voor de rest mijn edc altijd bij, papieren, pasjes, pennetje, doekjes, snackjes, flesje drinken, mobiel/powerbank, aansteker, zakmes etc
 

QuickFix

Diehard Prepper
Mijn BOB ligt achterin de auto, net als mijn M90 slaapzak (ook handig als je "Gewoon" in de winter ergens vast komt te zitten) en dat is al jaren zo.
Auto staat op de oprit voor het huis, dus altijd bij mij in de buurt (waar mijn auto is, ben ik doorgaans ook te vinden).
 
L

LadyPrepper

Gast
Mijn BOB ligt achterin de auto, net als mijn M90 slaapzak (ook handig als je "Gewoon" in de winter ergens vast komt te zitten) en dat is al jaren zo.
Auto staat op de oprit voor het huis, dus altijd bij mij in de buurt (waar mijn auto is, ben ik doorgaans ook te vinden).
Ja, precies. Bij mij staat de auto voor de deur (geen oprit) maar met camera's en alarm, ben ik niet zo bang dat men zal inbreken. Bedacht me alleen dat ik de auto sleutels in mijn handtas moet hebben en naast mijn bed want zonder sleutels, kom ik er niet in ..
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen bob, kan deze in een uur pakken, lijstje erin wat mee moet.
Maar waar zou ik heen moeten.
Autowegen vol, fietsen onveilig, verplaatsen waarheen?
Heb alles bij de hand, dus waarom iets klaarzetten dat in de weg staat en andere kan alarmeren,
Mensen zien teveel.
Verstoppen in de massa doe je onopvallend.
Aangehouden worden door meneer agent, en dan uitlegen waarom je een dolk (illegaal) bij hebt.
"Die rugzak is voor als er een shtf scenario optreed" meneer agent.
Ze maken een verslag op ,en je komt in de krant als curiositeit.
Een uur is genoeg, en dan nog alleen bij vrijwillige evacuatie, bij een evacuatie vanuit de
wetgever, net zo onvoorbereid als de rest van de lammeren.
Loop gewoon met de massa mee, en bereid je voor zonder dat andere dit kunnen zien.
Betaal altijd cash, dit verhoogd de anonimiteit, geen kortingskaarten etc gebruiken.
Wel bij je dagelijkse inkopen natuurlijk anders loop je weer uit de pas.
On topic, alles dus verdeeld maar aanwezig.

22-8 aanvulling, dolk is 100% legaal, antiek en verzekerd, maar je mag met een dolk niet over straat.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Bij mij staat de auto voor de deur (geen oprit) maar met camera's en alarm, ben ik niet zo bang dat men zal inbreken.

Hier zou ik niet teveel op leunen eerlijk gezegd.
Voor de gemiddelde joyrider is het vast genoeg ( al houd een camera niemand tegen) voor de prof is een alarm niet direct een belemmering, zelfs de geavanceerde niet met de juiste tools.
 

Flos

SHTF Expert
Waar staat mijn BOB?
Ik heb altijd al beweert dat ik eigenlijk geen echte BOB heb. Maar wel tassen en rugzak(jes) ken dat er op lijken.
Mijn oudste BOB die is zowat 35 jaar oud staat ( ligt ) op mijn zolder. De boel zou zo eens onderlopen ik moet naar omhoog. Dan heb ik dit toch.
Ik heb een BOT ( Bug Out Trainer ) die staat altijd klaar om te vertrekken. En daar zit er een BOB in of waren het er nu drie.
Mijn busje is op zich een BOB op zich zelf. Daar mee red ik het vermoedelijk beter dan een gemiddelde prepper. Ja ook daar zit een tas in waar ik het 72 uur kan uithouden.
Dan heb ik nog een plaatsje in mijn garage ( was oorspronkelijk een douche met wasbekken maar 3 douches in huis vond ik overdreven ) daar liggen mijn jagers kleding en uitrusting. Met uitzondering van de wapens. Daar staan tassen klaar voor iedere soort jacht. Met afzonderlijke kleding en wat te eten en te drinken in. En aangepaste spullen.
Nu mijn zondagse auto het heeft begeven en ik wacht op mijn nieuwe ligt mijn BOB uit die auto in mijn bureau.
In mijn loods ligt ook het een en het ander van tasjes.
En dan heb ik nog mijn tuinhuisje de helft daarvan ( ongeveer 20m2) daar liggen mijn reserve preppers spullen. Dus ook nog een rugzak of vijf en wat andere tassen die in geen tijd kunnen gevuld worden moesten we overhaast moeten vertrekken.

Maar ( met de grote M ) ik ga nog steeds voor een Bug In
 

Richard434

Prepper goeroe
Hier liggen er 3 Bob's onder het bed,
De "bob" van mijn zoontje (hij mag zn eigen knuffel en nog een paar "extra's" dragen) ligt onder zijn bed.
Dan is er de tas die ik bij onze hond kan omgespen, deze ligt in de gangkast klaar.

Hier een extra Bob in huis, of zoals ik m noem, de bezoekbob.
Indien echt nodig kunnen we met elke bob afzonderlijk het een paar dagen redden, maar met alle bob's is het een stuk makkelijker en aangenamer..
Dan hoeven we bijvoorbeeld geen tandenborstel te delen, of hebben we zowel een tentlampje als kaarsen, etc...
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Mijn bob met ligte zaken is een rijstas op wieltjes met een beugel en riemen zodat ie aan mn fiets kan of op mn rug. Staat in de voorraad kast weeg 12.6 kilo. Tarpje, bijltje, wood stoofje,ehbo setje, beevee, tarpje, kleding etc..

Fietskar staat in de garage met een tentje water,eten, kookstelletje, skates, fietspomp en plaksetje (zwaardere variant van de bob zeg maar).Die fietskar rij ik met plankjes de achter bak van de auto in.
Fietsen op het dak en gaan.

Als ik niet verder kan met de auto, gaan we fietsen hopelijk met de kar en als dat stopt gaan we skaten met de bob mee.
En als sowieso niet met de auto kunnen dan in iedergeval de bob op de rug en skaten,lopen. Of op de fiets met of zonder kar.

Ik vind het belangrijk om snel een lange afstand te kunnen overbruggen, zolang je op de paadjes blijft, is lopen zonde van de tijd / energie.
 
F

frans81

Gast
Ik in een slaapkamer waar ik niets kan vinden .
Heb inmiddels doorzichtige bakken op het lijstje staan zodat wanneer ik iets nodig heb het ook METEEN kan pakken .
Lege BOB hangt aan de kastdeur . Wel heb ik medisch spul en waterfilters meteen bij de hand .
Daar wil ik dus echt niet naar gaan zoeken wanneer ik met haast weg moet .
 
P

Popeye

Gast
Wij hebben geen BOB.
Zou niet weten waar ik en mijn vrouw naar toe zou moeten.
We hebben wel een leuke voorraad om een paar weken in huis te bivakkeren.
Wel hebben wij een vluchtkoffertje klaarstaan voor als wij de woning moeten verlaten i.v.m. brand.
Dit omdat we vaak op televisie mensen in hun pyjama buiten zien staan en dat ze een paar dagen niet in hun woning kunnen/mogen.
Hier zitten wat kleren in en ID kaarten, bankpas en wat contant geld.
Dat is toch ook een vorm van preppen:D
 
L

LadyPrepper

Gast
Hier zou ik niet teveel op leunen eerlijk gezegd.
Voor de gemiddelde joyrider is het vast genoeg ( al houd een camera niemand tegen) voor de prof is een alarm niet direct een belemmering, zelfs de geavanceerde niet met de juiste tools.
Eens hoor! Maar de auto van mijn man is mooier en die staat ernaast.. er zitten track &tracers op beide en daarmee zouden we ze eventueel kunnen volgen maar ook die zijn door de echte profs te omzeilen. Ik hou mezelf altijd maar voor dat er nog meer mooie auto's in onze buurt staan die niet onder een camera staan en daardoor aantrekkelijker zijn voor dieven maar realiseer me gelijktijdig dat echte professionele auto dieven alles gewoon inladen en verschepen en dat je ze dan in Ghana of Albanië weer kunt terugkopen met een beetje mazzel.. en dan maar hopen dat de BOB er nog in zit :)
 

Niels

Mankinds only hope
Mijn BOB items liggen in een slaapkamer, de slaapzak is altijd uit de compressiezak.
Meestal moet er nog het e.e.a. ingepakt worden wat een 20 min. duurt.
Ik heb laatst geprobeerd, snel douchen, outdoor outfit aan, rugzak inpakken, met eten voor 5 dagen en vertrekken.
Heb ik niet eens gehaast, en was met 3 kwartier weg.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Meestal moet er nog het e.e.a. ingepakt worden wat een 20 min. duurt.
Ik heb laatst geprobeerd, snel douchen, outdoor outfit aan, rugzak inpakken, met eten voor 5 dagen en vertrekken.
Heb ik niet eens gehaast, en was met 3 kwartier weg.

Klopt, je bent niet zomaar weg. Met de auto gaat het nog, maar ik ben al zeker 20 minuten kwijt om mijn motor van de sloten te ontdoen en de bagagerekken te monteren en een pak aan te doen...
 
L

LadyPrepper

Gast
Ah okay.. ik heb toch het gevoel dat ik ik geval van nood met 5 min weg moet zijn. Gewoon alles laten liggen, handtas pakken en wegwezen. De ervaring leert dat als je jezelf en je huisgenoten tijd gaat geven, dat je dan net te laat weggaat. Vandaar ook de BOB in de auto.
 
Bovenaan