• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Waar bewaren jullie je BOB?

Laatst bewerkt:
uuhh, wat komt er dan in 5min. op je af behalve een meteoriet ?

Afgezien van wat er komt, hoe eerder hoe beter toch, zeker met een auto en zeker als je de randstad uit wilt.
Als ik eens naar het midden of hoger het land in moet, maakt 15 min soms echt het verschil met of vast komen te zitten of net voor de files beginnen voorbij zijn en dat valt nog redelijk in te plannen.
Wat zou het geven al ben je drie dagen eerder weg dan dat er daadwerkelijk iets gebeurt, dan ben je veilig toch en dat is toch wat iedereen zoekt, een veilig heenkomen.

( zie nu net de post van @Richard434 , nu lijk ik dit te herhalen, maar hij is terwijl ik aan het typen was onder de radar gebleven en gauw zijn post geplant, MOD niet kunnen vind ik:cool::p:D. Wel efficiënt om met 88 minder woorden hetzelfde te zeggen:thumbsup:)

uuhh, wat komt er dan in 5min. op je af behalve een meteoriet ?
Gaat niet om die 5 min maar om dat uurtje dat iedereen nog denkt te hebben. Juist dat kan het verschil zijn tussen verstopte wegen of minder opties hebben. Je wilt voor de meute uit zijn en niet doen wat iedereen doet. Een paar decennia terug kwam ik met vertraging aan in Boston op weg naar Amsterdam. Iedereen stapt dan vertwijfeld uit zo'n vliegtuig en gaat zoeken, vragen stellen, nog even naar de WC. Ik niet.. ik ben in een moordend tempo naar de volgende vlucht gerend en mocht als enige mee.. de rest kon een nacht op de AirPort doorbrengen. Actie en gaan.. dat is mijn punt.

:off:
Soms is het beter om gewoon even te kijken wat de meute doet en hoe de situatie zich ontwikkeld, en je eigen plan trekken. Terwijl je de BOB pakt of in mijn gevoel mijn BOV ontketent... Waar ga je heen bijvoorbeeld (welk scenario waar je oeverloos over hebt gedacht ga je in werking stellen), daar moet je even over nadenken (afhankelijk van de betreffende catastrofe). Enfin in de randstad, zorg er voor dat je wat 'escape routes' hebt op een kaart, je telefoon met een openstreetmap of een wandel/fiets GPS. Je onboard auto navi gaat je niet helpen als alle 'normale' wegen verstopt zitten.

OK dan, een reis analogie.. Zo heb ik ooit in een trein gezeten en die ging niet verder... omgeroepen werd dat we naar een ander perron moesten, dus een hele meute vertrok en ik dacht, nee, lijkt me niet plausibel. Dus ik bleef gewoon zitten. En ja hoor, even later weer een nieuwe omroep, terug naar het oorspronkelijke perron.. weer die hele volksverhuizing richting de trein waar ik (dus) nog steeds zat :)

Moraal van het verhaal, ik beschouw eerst de situatie en besluit of huis en haard verlaten wel de goede oplossing is. Is het iets echt acuuts dan is het pakken wat je pakken kan (de bob dus) en je bent weg. Dan is het jammer voor de Tony Chocolony die je nog mee had willen nemen maar ja, shit happens.

Over shit gesproken, die WC, ik zou het maar doen. Als je in de file zit wil je niet ineens geconfronteerd worden met een opkomende stoelgang :p

:off:
Soms is het beter om gewoon even te kijken wat de meute doet en hoe de situatie zich ontwikkeld, en je eigen plan trekken. Terwijl je de BOB pakt of in mijn gevoel mijn BOV ontketent... Waar ga je heen bijvoorbeeld (welk scenario waar je oeverloos over hebt gedacht ga je in werking stellen), daar moet je even over nadenken (afhankelijk van de betreffende catastrofe). Enfin in de randstad, zorg er voor dat je wat 'escape routes' hebt op een kaart, je telefoon met een openstreetmap of een wandel/fiets GPS. Je onboard auto navi gaat je niet helpen als alle 'normale' wegen verstopt zitten.

OK dan, een reis analogie.. Zo heb ik ooit in een trein gezeten en die ging niet verder... omgeroepen werd dat we naar een ander perron moesten, dus een hele meute vertrok en ik dacht, nee, lijkt me niet plausibel. Dus ik bleef gewoon zitten. En ja hoor, even later weer een nieuwe omroep, terug naar het oorspronkelijke perron.. weer die hele volksverhuizing richting de trein waar ik (dus) nog steeds zat :)

Moraal van het verhaal, ik beschouw eerst de situatie en besluit of huis en haard verlaten wel de goede oplossing is. Is het iets echt acuuts dan is het pakken wat je pakken kan (de bob dus) en je bent weg. Dan is het jammer voor de Tony Chocolony die je nog mee had willen nemen maar ja, shit happens.

Over shit gesproken, die WC, ik zou het maar doen. Als je in de file zit wil je niet ineens geconfronteerd worden met een opkomende stoelgang :p

Met de meute mee gaan is nooit mijn ding dus op het moment dat zoiets wordt omgeroepen ben ik of al weg of doe ik iets anders.

Verder werkt mijn brein erg snel en neem ik heel snel beslissingen, in m'n werk en dagelijks leven. Rustig om me heen kijken en afwachten is dus totaal niet aan mij besteed maar ik snap dat iedereen daar anders in is.

Uiteindelijk moet je doen wat bij je past.

Wij hebben geen BOB.
Wel hebben wij een vluchtkoffertje klaarstaan voor als wij de woning moeten verlaten i.v.m. brand.
Hier zitten wat kleren in en ID kaarten, bankpas en wat contant geld.
Dat is toch ook een vorm van preppen:D

Dus stiekem toch wel een BoB ;-)

Mij is altijd geleerd / verteld om bij brand niets mee te nemen en echt zo snel mogelijk het pand te verlaten of als het niet anders kan veiligheid te zoeken.

3 BOB's op zolder want: 5 meter onder de zeespiegel.
In je auto hoort een GHB (Get Home Bag).
Anticiperen op situaties is de beste kwaliteit die een prepper kan hebben.
Geen BOB omdat je niet weet waar je naar toe moet is een slechte voorbereiding, want als je ineens weg moet dan moet je gaan en enkele items bij je hebben.
Ik wil ook niet weg, maar als je moet dan moet je voorbereid zijn....

• Leuk
Waarderingen: J.J
3 BOB's op zolder want: 5 meter onder de zeespiegel.
In je auto hoort een GHB (Get Home Bag).
Anticiperen op situaties is de beste kwaliteit die een prepper kan hebben.
Geen BOB omdat je niet weet waar je naar toe moet is een slechte voorbereiding, want als je ineens weg moet dan moet je gaan en enkele items bij je hebben.
Ik wil ook niet weg, maar als je moet dan moet je voorbereid zijn....
Mijn BOB die dus idd in mijn auto ligt is multifunctional; ik kom er mee thuis, kom er mee naar een BOL maar hij doet ook uitstekend dienst als onverwachtse logeer of weekend tas :)

• Leuk
Waarderingen: J.J
Terug
Bovenaan