G
Gamble
Gast
Natuurlijk is elk scenario mogelijk.Het gaat erom, elk scenario is mogelijk, ik bereid me niet voor om het pand te verlaten, maar bedenk wel,
maar als ik moet vertrekken ,wordt het , oei en wat nu.
Probeer eens thuis 3 jaar te overleven zonder betrouwbare voorziening van stroom, water, brandstof en dan.
Dit helpt vele hier toch om over zaken na te denken in een scenario, dat ze zelf niet regisseren.
Het zelf regisseren, is als schaken tegen jezelf, je weet in het begin al wie er wint.
Je hebt nu vast ook al zwaktes in je eigen plan gezien, neem ik aan. (iedereen is op straat en op de vlucht. Doelwit????)
Wat ik bedoelde te zeggen met dit scenario is dat bv in mijn gedachten ik geen vijandelijke vliegtuigen boven het land zag vliegen en in de gedachten van een andere poster weer wel.
Het topic staat open voor eigen intrepetatie en invulling van het aangegeven scenario.
3 jaar wordt wel heel erg lang, maar ik prep juist al jaren om het zonder betrouwbare voorzieningen te kunnen doen.
Ook de in mijn ogen meest redelijk voorkomende scenario's en hoe daar op te reageren, zijn al jaren gepland, bekeken, soms tot op zekere hoogte (als het kan) getraind en natuurlijk al vele malen heroverwogen en opnieuw geschreven.
Het grootste gevaar komt van onvoorziene omstandigdheden, de plaats waar je je in een dergelijke situatie op dat moment bevind en of het geluk (grootste meespelende factor) aan jouw zijde is.
Nederland is een vol en druk land. Scenario's waarin je honderden kilometers rijd met de auto zou ik maar snel vergeten bij een ramp.
Probeer de stad maar eens uit te komen als iedereen tegelijk de auto pakt om te gaan rijden. Kijk de gemiddelde ochtendspits eens en verveelvuldig dit eens met factor 10 bij een ramp.
Waarschijnlijk ben je met de fiets op het fietspad nog sneller uit de gevaarlijke zone.
Wat de tsunami betreft in welke je ray met getagd hebt.
Tegen de tijd dat de vloedgolf drenthe bereikt heeft, is de golf allang zijn capaciteit kwijt door alle onderweg tegengekomen obstakels en zal hij (waarschijnlijk) qua hoogte al lang ingedamd zijn.
Ik woon 5 meter onder zeeniveau. Zeg maar dag tegen mezelf als ik geen tijd genoeg heb om hogere grond te bereiken...