D
Deleted member 569
Gast
Om een aantal punten te noemen op genoemde onderwerpen. Ik ga ervan uit dat iedereen toch wel weet dat het handig is om iets te kunnen zonder een GSM, GPS of internet.
Wat ik zou doen. Ik ben van mening dat een SHTF situatie op enkele maanden voorspelbaar is. Jij hebt alleen wel enige kennis nodig van oorlogsvoering en politiek om de trends te zien.
- Vanuit logistiek perspectief kan ik u vertellen dat wanneer deze stopt en geen plunderingen zullen plaats vinden. Supermarkten binnen 3 dagen leeg zijn.
- Een volwassene heeft ongeveer 4 are (1 are, 10x10 meter) nodig aan land om voedsel te verbouwen voor één jaar. Dit is bij een opbrengst van 100% en vul zelf maar in hoe jij dan gebruik moet maken van het land. Als voorbeeld een voetbalveld kan 24 mensen voorzien van voedsel met deze theorie in één jaar.
- De mens is in zijn natuur een opportunist en zonder werkend justitie en veiligheidsapparaat zult jij altijd op uw hoede moeten zijn. Samenwerken is prima maar het blijft "ik" (en familie, indien van toepassing).
- De randstad is te dicht bevolkt en degene aan de rand zullen het te verduren krijgen. Het is gewoon noodzakelijk daar zo snel mogelijk te vertrekken.
Wat ik zou doen. Ik ben van mening dat een SHTF situatie op enkele maanden voorspelbaar is. Jij hebt alleen wel enige kennis nodig van oorlogsvoering en politiek om de trends te zien.
- Plunderen, en ik wacht niet tot dat iedereen gaat plunderen. Ik plunder anoniem (met bivakmuts bijv.) zodra het justitie en veiligheidsapparaat mij (voorlopig) niet meer kan aanpakken. Jij hoeft geen medelijden met de winkelier te hebben, die is tot aan zijn nek toe verzekerd.
- Genoeg tijd om voor de zekerheid zaden in te slaan d.m.v. uit groente of kant-en-klaar bij tuinwinkels bijv. (zag deze ook liggen bij natuurwinkels?).
- Zorg dat jij fit bent. Eet goed, veel gezonde vetten, vitamine en mineralen. controleerbaar d.m.v. BMI index (gewicht en lengte) of bekijk of jij voldoende eet en drinkt. Jij kan eventueel naar de website van de koninklijke mariniers gaan en deze eisen als referentie nemen (https://werkenbijdefensie.nl/marinier/training/schema.html).
- Bestudeer google maps zolang het kan voor sweet spots in de omgeving. Print kennis uit die later van pas kan komen. etc..