Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nooit gezien.Dat baseren op films, series enz is enkel als voorbeeld zodat men gemakkelijker zou begrijpen wat ik bedoel.
Blijkbaar ben ik in dat opzet niet echt geslaagd, gezien de vele reacties waarbij mijn voorbeelden als mogelijke realiteit werden begrepen.
Mijn excuses als ik hiermee mensen op een verkeerde denkpiste bracht.
Voor wie Alone niet kent: Enkele ervaren bushcrafters worden elk afzonderlijk in de wildernis gedropt waar zij zo lang mogelijk dienen te overleven. De winnaar wint een heus geldbedrag.
Elkeen mag uit een lijst 10 items kiezen om mee te nemen (zoals een tarp, firesteel, mes,...) en krijgt een satteliettelefoon voor noodgevallen. Wanneer ze die gebruiken, is het wel game over.
En meerdere vriendschappen overleven dat niet !Als je nu bijvoorbeeld al kijkt als je met vrienden en vriendinnen gaat stappen of iemand helpt bij een klusje. Er is altijd wel 1 die de knoop door hankt.
En meerdere vriendschappen overleven dat niet !
meestal word er dan gewoon gedacht uit elkaar gegroeit. of verschillende intresses ontwikkeld.
. Je kunt het dus niet vergelijken met een vriendengroep.
Ik denk dat zoiets best lastig is. Ik bedoel niet iedereen deelt altijd de zelfde mening.
Toch denk ik dat mensen wel inzien dat het als groep beter is, en het ook wel willen dat iemand het voortouw neemt.
Of het voortouw... de boel in banen leid.
Zelf ben ik daar absoluut niet voor in de wieg gelegd, maar ook niet om gecommandeerd te worden.
En ik ben het wel met jullie eens dat het handig is dat er skils aanwezig zijn bij de mensen, vooral voor de lange termijn.
Op de PSM heb ik weer een paar slimme mensen met skils leren kennen. Altijd prettig.
Na een SHTF in een groep hoor ik in ieder geval bij de technische dienst .
Houd in:
Toiletten aanleggen, (stromend) water verzorgen, warmte, eventueel onderdak, elektriciteit, communicatie (alles afhankelijk van de SHTF natuurlijk).
Voedsel verbouwen is belangrijk, maar zonder water groeit er geen plant :thumbsup:.
Maar ik ben ook zeker voor een groep vormen. Veel mensen die in ontmoet heb hier zou ik ook mee overweg kunnen, al ben ik zelf niet de makkelijkste.
Een aantal weet ik van dat die skils hebben op bepaalde belangrijke vlakken, en dit ook waar kunnen maken.
In Zeeland hebben ze in enkele gebieden nog steeds brak water.Hier in Nederland is eerder water te veel dan tekort