ik had gisteren een goede vriendin op bezoek, die ik in theorie wel zou willen uitnodigen in mijn schuilplek, als de SHTF.
die theorie snel weer vergeten ?
Dacht ik mijn kans te hebben om haar erop te wijzen dat het nu wel érg makkelijk zou zijn als ze wat meer in de (koel)kast had staan.
en wat heb je daarvan geleerd na al die jaren ?
Verder gelooft ze niet in de combinatie shit en fans, dus dan houdt t eigenlijk wel een beetje op
volgens mij is het niet handig om igv SHTF over te stappen van wat mijn vriendin eet naar vezelrijk voedsel
En deze laatste is absoluut juist , plotseling veranderen van dieet geeft in die gevallen een lawine aan problemen.
en nu nog een keer ???
Wat ik hier nu plaats is hard, maar een SHTF is hard en geen spelletje
er is vaak geen ruimte voor fouten
Alles staat en valt natuurlijk van wat er aan de hand is
Gaat het om een gebroken waterleiding of een tijdelijk uitgevallen verdeelstation
Kan je haar altijd nog leren op Hardkeks en BP-5 te overleven
Je neemt dan gewoon een doos BP-5 en een doos hardkeks op in je kelder
Ohh en een doos chocopasta, daar leven ook veel van die patiënten op.
Als de mini SHTF er is breng je de doos naar haar toe en toedeloe / en klaar is kees
of een weken of maanden durende SHTF, in dat geval zou ik mijn vraag toch nog zelf maar eens goed evalueren.
Wie je gaat helpen of opneemt in een SHTF is iets wat je in mijn opinie goed moet evalueren en op verschillende criteria moet beoordelen
Gezondheid en skils tellen daar op dat moment zeker in mee
Maar evenzo of de persoon is te vertrouwen met de geheimen die voor jou en je dierbaren, de sleutel zijn tot overleven.
het gaat tenslotte niet om de vraag wie er in je kaart club mag mee doen.
Kort door de bocht, overweeg je in geval van SHTF een vermoedelijke anorexia patiënt of in elk geval iemand met een behoorlijke eet stoornis, in huis te halen. (Die ook nog eens geen familie is maar een "vriendin " .)
Hoeveel ervaring heb je daar mee ??
Ik heb er een in de familie zitten dus spreek een beetje uit ervaring. ( niet elk geval is gelijk )
Want pas op, die patiënten kunnen verdomd eigenwijs zijn en gaan zelf in een SHTF situatie, zich niet aanpassen.
de kreet, “honger maakt rouwe bonen zoet” , is gericht op “ik lust niet “ tieners en “gezonde “mensen. Maar werkt beslist niet voor anorexia patiënten.
daarom komen die op een gegeven moment in het ziekenhuis terecht met ondervoeding en vitamine en mineralen tekorten, tot soms de dood er op volgt.
Dus de kans dat ze ziek wordt of zelfs overlijd als het lang genoeg duurt, is niet ondenkbaar
of ze komt al ziek binnen. Want een langdurige eetstoornis kan lange termijn lichamelijke problemen veroorzaken.
Dan ook nog eens een handje extra beesten, die dus voer gaan kosten maar ook hun behoefte in je huis gaan doen.
En als hekkensluiter, liggen jullie mekaar ook niet echt.
En skils heeft ze ook niet zeg je.
Wow
Je zegt dat ze niets van je voorraad weet, en dat zou ik ook zo houden
Als het er op aankomt eet ze Álles. geloof me maar.
Een serieuze eetstoornis gedraagt zich echt anders dan een gezond iemand
dus je kon je wel een enorm vergissen
Als je zo een groep vormt met close familie. Ben jij dan de lijder of is dat jou vader of moeder? Terwijl jij toch voor alle prepspullen hebt gezorgd. Of gaan jullie familieraad houden.
in veel gevallen ben je dan een dood vogeltje
en neemt de sterkste of degene met de grootste bek, jou de teugels uit handen en gaan al je mooie plannen in de asbak
en anders vormt er bij een wat grotere groep ( alles vanaf een man of 3+) er een kliek
die zich tegen je zal keren.
er zijn sociale experimenten genoeg die dit aantonen.
en dan nog he,
hoe groter je groep, hoe meer er mensen zullen zijn die vinden dat piet jan en klaas er ook bij horen
en hoe wil je je daar tegen verzetten ?
Geloof me, voor je het weet keert de wolfspack zich tegen je
Er vanuit gaand dat die groep niet bestaat uit een hechte club die hetzelfde doel na streven, maak je dus geen schijn van kans met een grote groep, ook al is het familie. Het verkleind eigenlijk alleen maar je kansen.
Later als de wereld is gestabiliseerd, zou je kunnen argumenteren dat een grotere groep meer overlevingskansen geeft, maar ook gelijk meer leiderschap problemen en twisten.
maar in de eerste fase's is een kleine groep van 2 of 3, of eenling, spek koper ( zolang hij / zij onder de radar blijft . opvallen is dodelijk )