Superlicht slaapmatje minimaal 5cm dik
Lakenzak voor in slaapzak
Kleine slijpsteen of slijpsysteem voor onderweg
Dun mutsje voor kou
Stevige outdoorbroek met afsluitbare zijzakken.
Helaas is mijn aanrader er niet meer verkrijgbaar, kan hem niet meer vinden, maar hier kan je fijne mutsjes kopen.
Site Campz.nl, deeplink naar de mannenmutsen.
Als slijpsteen voor onderweg raad ik de Falkniven DC4 aan, en velen op dit forum met mij.
Dat ding werkt gewoon, het diamant deel zit er voor de sier op, maar het keramische deel is super.
Zolang je mest niet op stenen gerost is en flinke butsen heeft kan je hiermee onderweg je mes weer zo scherp maken dan armhaartjes afscheren lukt.
Hier de deeplink naar Knifes & Tools, opzich fijne winkel, sommigen vinden hem duur, dan even verder Googelen.
Voor de liner... waar is het je om te doen? Voor de hygiene en het uitwassen, of temperatuur?
Ik heb er 1 die een 14 graden extra zou toevoegen, dat is bullshit, maar hij voelt wel lekker zacht aan,
voegt wat behaagelijkheid toe, en kan makkelijk uitgewassen worden.
Hier een link naar de Sea To Summit thero Reactor Extreme op de zite van Campz.nl.
Qua outdoorbroek... Ik heb een Pinewood Lapland Extreme, en koop die ALLEEN VOOR IN DE WINTER
. Anders zweet je je dood.
Bij broeken is het even een ding... veel broeken maak en houd je waterdicht met dure producten van NixWax (Zoals Pinewood).
Geef je wat meer uit aan bijvoorbeeld Fjalraven welke ik ook belachelijk duur vind, dan heb je een broek die je heel eenvouding
en goedkoop waterdicht kan houden met een waxblok voor een paar euro waar je heel lang mee doet.
Slaapmatjes is persoonlijk deels vind ik...
Ik denk dat op het moment qua R-waarde / kwaliteit / prijs de Sea To Summit de beste keuze is,
maar ik heb een Exped UL7 gekocht omdat ik het gewoon wou, stukje voorkeur.
De Exped UL7 is wel... je moet er voorzichtig mee zijn, en dat ben ik, als je wat lomper bent geen aanrader.
Er is een expert hier op het forum op dit gebied,
@homerun welke veel fout heeft zien gaan met deze matjes.