• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?

- Ruim/breed moduleerbaar slaapsysteem - check
- Pathfinder trail pro cook set
- Worksharp Ken Onion edition
- Rugzak van 5.11 (ben nog niet uit welke maar de moab 10 moet er aan te riggen zijn) -check
- Gesloten aanhanger of Busje.

Tijd voor 2 nieuwe items

- Een deftige kwalitatieve machete (Twijfel tussen Condor Warlock, Condor Boomslang, Fox Macio, Tops El Chete)
- Woning met atelier

Superlicht slaapmatje minimaal 5cm dik
Lakenzak voor in slaapzak
Kleine slijpsteen of slijpsysteem voor onderweg
Dun mutsje voor kou
Stevige outdoorbroek met afsluitbare zijzakken.

Superlicht slaapmatje minimaal 5cm dik
Lakenzak voor in slaapzak
Kleine slijpsteen of slijpsysteem voor onderweg
Dun mutsje voor kou
Stevige outdoorbroek met afsluitbare zijzakken.

Helaas is mijn aanrader er niet meer verkrijgbaar, kan hem niet meer vinden, maar hier kan je fijne mutsjes kopen.
Site Campz.nl, deeplink naar de mannenmutsen.

Als slijpsteen voor onderweg raad ik de Falkniven DC4 aan, en velen op dit forum met mij.
Dat ding werkt gewoon, het diamant deel zit er voor de sier op, maar het keramische deel is super.
Zolang je mest niet op stenen gerost is en flinke butsen heeft kan je hiermee onderweg je mes weer zo scherp maken dan armhaartjes afscheren lukt.
Hier de deeplink naar Knifes & Tools, opzich fijne winkel, sommigen vinden hem duur, dan even verder Googelen.

Voor de liner... waar is het je om te doen? Voor de hygiene en het uitwassen, of temperatuur?
Ik heb er 1 die een 14 graden extra zou toevoegen, dat is bullshit, maar hij voelt wel lekker zacht aan,
voegt wat behaagelijkheid toe, en kan makkelijk uitgewassen worden.
Hier een link naar de Sea To Summit thero Reactor Extreme op de zite van Campz.nl.

Qua outdoorbroek... Ik heb een Pinewood Lapland Extreme, en koop die ALLEEN VOOR IN DE WINTER :p. Anders zweet je je dood.
Bij broeken is het even een ding... veel broeken maak en houd je waterdicht met dure producten van NixWax (Zoals Pinewood).
Geef je wat meer uit aan bijvoorbeeld Fjalraven welke ik ook belachelijk duur vind, dan heb je een broek die je heel eenvouding
en goedkoop waterdicht kan houden met een waxblok voor een paar euro waar je heel lang mee doet.

Slaapmatjes is persoonlijk deels vind ik...
Ik denk dat op het moment qua R-waarde / kwaliteit / prijs de Sea To Summit de beste keuze is,
maar ik heb een Exped UL7 gekocht omdat ik het gewoon wou, stukje voorkeur.
De Exped UL7 is wel... je moet er voorzichtig mee zijn, en dat ben ik, als je wat lomper bent geen aanrader.
Er is een expert hier op het forum op dit gebied, @homerun welke veel fout heeft zien gaan met deze matjes.

maar ik heb een Exped UL7 gekocht omdat ik het gewoon wou, stukje voorkeur.
De Exped UL7 is wel... je moet er voorzichtig mee zijn, en dat ben ik, als je wat lomper bent geen aanrader.
Er is een expert hier op het forum op dit gebied, @homerun welke veel fout heeft zien gaan met deze matjes.

hoe bedoel je gaan deze snel stuk? hoeveel kg maximum?

1. Verhuizen naar een mooi ruim eco-vriendelijk huis ruimschoots boven NAP, met ruimte voor een werkplaats en een behoorlijk perceel bosrijke grond waar we een moestuin en kippen kunnen houden, zoals bijvoorbeeld één van deze huizen op Funda (link).
2. Loterij winnen om punt 1 mogelijk te maken.

Ok, ok, nu nog even serieus: ik ga binnenkort nog wat spulletjes aanschaffen voor mijn aanstaande bushcraftweekend:

1. Een 3-seizoenen bivakzak (past bij de "minimal camping" aanpak waarbij alle uitrusting in mijn dagrugzak moet passen)
2. Stevige 3-seizoenen outdoorbroek met afsluitbare zijzakken en afritsbare pijpen (om niet uit de toon te vallen bij mijn nieuwe outdoorbuddies)
3. Een "nesting cup" die precies past om mijn Klean Kanteen 18oz en/of 40oz (nog geen idee welke dat dan zou kunnen zijn)
4. Een slijpsteen voor op kamp (ik hoor goeie dingen over de Fällkniven DC4)
5. Een ferrocerium rod (omdat een aansteker gewoon vet saai is)

Ik heb momenteel maar één grote wens en dat is dat ik vandaag van de bank te horen krijg dat ik mijn nieuwe BOL/BIL krijg.

Voor de rest blijf ik kopen/investeren in gear momenteel voordat de volgende crisis komt.

Vandaag dus dag van de waarheid.:fluit:

Laatst bewerkt:
Ik heb wat overuren laten uit betalen waardoor ik een eindje in de richting kom van m'n nieuwe wensenlijstje aangezien m'n thermorest-matje na ruim 10 jaar intensief gebruik toch wel wat slechter begint te worden:rolleyes: en de hele nieuwe opzet gaat ook lichter en kleiner worden als m'n huidige manier van overnachten waardoor m'n uitgebreide "bob" weer wat makkelijker in m'n 28 liter tas past.:thumbsup:

1. Amazonas moskito traveller thermo hangmat (wat een mond vol) deze bij @DO-it gezien en ben er helemaal verliefd op geworden:fluit:
2. Bijbehorende T-straps om de hangmat zonder knopen te kunnen bevestigen aan de boom (en ook beter voor de boom omdat er dan minder kans is op beschadigingen)
3. Een onderdeken (ga ik waarschijnlijk zelf proberen te maken)
4. Een bovendeken (in het begin nog even met een gewone slaapzak proberen voordat ik eventueel een bovendeken aanschaf)
5. Een tarp zodat ik ook droog kan liggen in de hangmat.

Dit wil ik nog hebben:
1. lichtpanelen met accu's en aanverwante wat nodig is voor stroomvoorziening van campert
2. berkerfeld water filter
3. coleman camp oven
4. airco voor campert
5. 5 x 2 aanhanger met vaste bak

Ok, ik als TS zal ook weer eens een lijstje posten:

1. Nieuwe slaapzak (weet nog niet welke) 2x
2. Slaapmat (Thermarest Z light of Ridgerest Solar) 2x
3. Slaapzak liner (Sea to Summit Thermolite Reactor Extreme) 2x
4. Nieuwe tent, waarschijnlijk een MSR
5. Nieuwe rugzak, Fjallraven Abisko of Kajka

Ik trek hier wel zeker een jaar voor uit, misschien zelfs langer, tis een hoop geld.

Er is het een en ander gewijzigd!

1. Nieuwe slaapzak, is veranderd in slaapsysteem (heb ik aangeschaft) 2Go Systems Trifecta, Sea to Summit liner en ik had al een Exped UL7L luchtbed, dit wordt voor de winter uitgebreid met een Highlander slaapzak(had ik ook al)
2. Slaapmat (geprobeerd is niets voor mij), dus blijf ik bij m'n Exped luchtbed
3. Slaapzak liner (gekocht, slaapt heerlijk zacht)
4. Nieuwe tent, is een tarp/poncho tent geworden, de poncho's hadden we al, heb deze uitgebreid met haringen/tentlijnen en tracking poles van DD Hammock
5. Nieuwe rugzak is voor mij een Gregory Paragon 65 geworden en voor m'n zoon @Blade Prepper een Lowe Alpine TFX Kadam 65 (tweede hands via dit forum)

Dus ga ik nu verzinnen wat er nieuw op m'n lijstje kan.

PREPZE ;)

Ik heb momenteel maar één grote wens en dat is dat ik vandaag van de bank te horen krijg dat ik mijn nieuwe BOL/BIL krijg.

Voor de rest blijf ik kopen/investeren in gear momenteel voordat de volgende crisis komt.

Vandaag dus dag van de waarheid.:fluit:

En?

Zoals altijd hier in het zuiden nog meer papierwerk en nog langer in spanning afwachten. Ik verwacht binnen een paar dagen uitsluitsel te krijgen of ze verzinnen weer iets nieuws om nog meer tijd nodig te hebben.

Het probleem ligt niet zo zeer bij mijn bankdirecteur want die wil wel, maar dan moet alles weer doorgestuurd en beoordeeld worden door een volgende in lijn. En eer je dat allemaal weer uitgelegd hebt.... :eek:

Frustrerend allemaal want ik heb al een maand of wat alle papieren verzorgd en een voorlopig koopcontract getekend. :confused:

Laatst bewerkt:
Waarom 3 seizoenen spullen? Ga je het vierde seizoen in jou blote kont lopen?

@Flos, Haha, goeie! Neen, dat is simpelweg omdat ik geloof dat je voor de winter een wezenlijk andere outdoor uitrusting nodig hebt, en dat staat voorlopig nog niet op mijn lijstje.

Overigens heb ik inmiddels alle zaken van mijn vorige lijstje voldaan, dus bij deze maar weer een nieuwe (op volgorde van waarschijnlijkheid):

1. Telescopische ladder om van het balkon het (platte) dak op te kunnen.
2. Flinke regenton op het balkon voor watervoorziening tuin + drinken tijdens bug in.
3. Een klein opblaasbaar rubberbootje op zolder leggen.
4. Volledige zelfvoorziening van stroom met een accubank (de zonnepanelen staan er al).
5. Meer ruimte en budget bij mijn vrouw zien los te peuteren voor dit soort (overstromings)voorzieningen.

1. Maken inzetcontainer b.o.t.
2. Verbetering productie moestuin winterperiode
3. Op punt zetten veiligheid thuis
4. Minder voedselverspilling + betere bewaarmethoden leren
5. Uitwerken SHTF-map (+ data voor nabestaanden —> hopelijk niet te snel nodig ;-))

1. Telescopische ladder om van het balkon het (platte) dak op te kunnen.
.

Ik weet niet of je al zo'n ding gehad hebt... maar vaak zijn ze beperkt tot 90 kg en je mag de stijlen van de ladder niet tegen een rand zetten
en heb om die redenen een vouwladder gekocht die je tevens kan gebruiken als stelling.

Terug
Bovenaan