• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?

Ik weet niet of je al zo'n ding gehad hebt... maar vaak zijn ze beperkt tot 90 kg en je mag de stijlen van de ladder niet tegen een rand zetten en heb om die redenen een vouwladder gekocht die je tevens kan gebruiken als stelling.

@Carismo, ik heb ze nog nooit eerder bekeken, dit was van horen zeggen. Maar bedankt voor de tip, ik zal eens zien of ik zo'n ding kan vinden wat aan de juiste criteria voldoet.

- Ruim/breed moduleerbaar slaapsysteem -check
- Pathfinder trail pro cook set
- Worksharp Ken Onion edition -check
- Rugzak van 5.11 (ben nog niet uit welke maar de moab 10 moet er aan te riggen zijn) - check
- Gesloten aanhanger of Busje.

Tijd voor 3 nieuwe items

- Een deftige kwalitatieve machete (Twijfel tussen Condor Warlock, Condor Boomslang, Fox Macio, Tops El Chete)
- Woning met atelier
- Pers en accessoires om kydex foedralen te maken

Lijst vorige post:
5.11 Rush72 rugzak. Of de Responder 84 ALS. (reeds aanwezig).
Down slaapzak(ken). (in bestelling).
Lichter kookspul (pannetje). (reeds aanwezig).
Lichtere Shelter (1 pers. Tent). (is 1 pers. tarp geworden ultra light en lichtere bivi).
Lichter vast mes met scandi grind. (brengt @homerun de volgende keer voor me mee).

Lijst nu:
Tipi (of ander geschikt winterkampeermiddel)
Kachel voor in tipi
Toch nog een 1 pers. mini tentje, heel klein en laag.
Zonnepaneel op dak huis met laadvontroller en 12V accu (of 24V).
Eigen water oppompen, en aansluiten op huisinstallatie deels.

Ik heb wat overuren laten uit betalen waardoor ik een eindje in de richting kom van m'n nieuwe wensenlijstje aangezien m'n thermorest-matje na ruim 10 jaar intensief gebruik toch wel wat slechter begint te worden:rolleyes: en de hele nieuwe opzet gaat ook lichter en kleiner worden als m'n huidige manier van overnachten waardoor m'n uitgebreide "bob" weer wat makkelijker in m'n 28 liter tas past.:thumbsup:

1. Amazonas moskito traveller thermo hangmat (wat een mond vol) deze bij @DO-it gezien en ben er helemaal verliefd op geworden:fluit:
2. Bijbehorende T-straps om de hangmat zonder knopen te kunnen bevestigen aan de boom (en ook beter voor de boom omdat er dan minder kans is op beschadigingen)
3. Een onderdeken (ga ik waarschijnlijk zelf proberen te maken)
4. Een bovendeken (in het begin nog even met een gewone slaapzak proberen voordat ik eventueel een bovendeken aanschaf)
5. Een tarp zodat ik ook droog kan liggen in de hangmat.
inmiddels de spullen besteld en gedeeltelijk binnen gekomen:thumbsup:
nu alleen nog een stuk grijze spanband van 35 mm breed zien te vinden om m'n heupband van m'n rugtas wat aan te passen:fluit:

Dit wil ik nog hebben:
1. lichtpanelen met accu's en aanverwante wat nodig is voor stroomvoorziening van campert
2. berkerfeld water filter
3. coleman camp oven
4. airco voor campert
5. 5 x 2 aanhanger met vaste bak

2. Berkerfeld filter is binnen.
Op 1 staat nu andere woon plek. Moet binnen 12 maanden verhuizen. Krijg wel woningen aangeboden van woningbouw, maar dat zijn over het algemeen niet de huizen waar ik in zou willen wonen. Veelste groot (3 á 4 slaapkamers :confused:), weinig tuin, links en rechts buren aan de andere kant van de muur. Klein huisje ergens op een erf of plek voor campert en eventueel ook de pony's heb ik meer aan. Is beter voor mij.

Ik heb momenteel maar één grote wens en dat is dat ik vandaag van de bank te horen krijg dat ik mijn nieuwe BOL/BIL krijg.

Voor de rest blijf ik kopen/investeren in gear momenteel voordat de volgende crisis komt.

Vandaag dus dag van de waarheid.:fluit:

Zoals altijd hier in het zuiden nog meer papierwerk en nog langer in spanning afwachten. Ik verwacht binnen een paar dagen uitsluitsel te krijgen of ze verzinnen weer iets nieuws om nog meer tijd nodig te hebben.

Het probleem ligt niet zo zeer bij mijn bankdirecteur want die wil wel, maar dan moet alles weer doorgestuurd en beoordeeld worden door een volgende in lijn. En eer je dat allemaal weer uitgelegd hebt.... :eek:

Frustrerend allemaal want ik heb al een maand of wat alle papieren verzorgd en een voorlopig koopcontract getekend. :confused:

Vandaag een bezoekje aan de bank met mijn vrouw want die moest haar bankpas nog afhalen en wat handtekeningen zetten.

Na bijna 4 maanden en toch onverwacht kwam de bankdirecteur op ons afstormen. Het is nu eindelijk rond qua financiën zei ze. Ze had net de bevestiging voor akkoord gekregen van de financiële en risk afdeling van de bank.

Uiteraard als altijd in dit land krijg je altijd nog een verassing voor je kiezen, dus er moet nog wat meer eigen geld op tafel komen. Maar daarvoor ben je prepper dus dat moet nog wel lukken.

Ik hoop dus dat ik binnen een week of twee a drie mijn toekomstige BOL van de wishlist kan afhalen. Want niets is zeker bij mij tot de laatste handtekening bij de notaris en de bank. :fluit:

De 4 maanden gaan we dus nog wel wat overschrijden. :eek:

Want niets is zeker bij mij tot de laatste handtekening bij de notaris en de bank.

Komt me bekend voor.
Ik ben 5 maanden bezig geweest om een finca te kopen terwijl alles al rond was.
Vooral de bank (de caixa bank) was een ramp want ondanks dat de finca met eigen geld was gefinancierd moest de transactie tussen Nederland en Spanje op de meest bizarre manier worden uitgevoerd
(met een cheque ipv telebankieren terwijl ik via onze Nederlandse bank niet eens meer de beschikking had over een cheque)

En ze vertikken het domweg om email te beantwoorden, dus konden we iedere keer met het vliegtuig naar Spanje om zaken geregeld te krijgen.
Ik was het op een gegeven moment zo beu dat ik (na 18 weken en 5 bezoeken verder) ze vertelde dat "puedes in al árbol"
En toen konden ze ineens via een kantoor in Mora la Nova alles binnen 24 afgerond krijgen.
Daar zat een medewerker die perfect Engels kon en heeft het telefonisch kunnen afhandelen met de bank in Nederland.

Maar ondanks deze frustratie van alweer 5 jaar geleden heb ik er geen moment spijt van gehad :)

Oeps, ik ben flink OT zie ik nu, dan maar even mijn next 5 items

- Pasta(spaghetti) voorraad aanvullen
- Mijn 50 jaar oude gehaktmolen die ik al 3 jaar in de kast heb staan eens gebruiken.
- Een 12 volt autobandenpomp zodat ik onderweg mijn band kan oppompen igv een te lage bandenspanning.
- Tuinverlichting gekoppeld aan domotica en bewegingsmelders
- 12 potten Nutella om de rest van de familie te compenseren met mijn vage aankopen.

Ik had eerst 5 maal een perceel grond op het lijstje.....dit is nog niet gelukt.

Nu eens proberen met 5 maal een zak geld....koop ik de grond zelf wel:fluit:

Niet op lijst stond;

• een 4x4 pick-up; is inmiddels in de maak:)

Lijstje 2018;

• ruime tent geschikt voor een houtkachel.
• 2de hands mountenbike ( als het goed is deze week)
• dakleer rollen voor het schuurdak
• een wetsuit
• nieuw houthok.

Het oude hok ben ik aan het slopen en een deel van dit hout heb ik gebruikt voor het vernieuwen van mijn camperinterieur.
Het openhaard hout ligt nu o.a. opgestapeld in twee tijdelijke strandhuisjes.
Dit is mijn aankomende wintervoorraad.
Zodra het nieuwe houthok gebouwd is kan de 10 m3 die al klaar ligt gekliefd en opgestapeld worden.
De strandhuisjes kunnen dan weg en wil ik op die plek een tweede hok bouwen zodat ik altijd zo’n 8/10 m3 droog hout op voorraad heb liggen.

Vandaag een bezoekje aan de bank met mijn vrouw want die moest haar bankpas nog afhalen en wat handtekeningen zetten.

Na bijna 4 maanden en toch onverwacht kwam de bankdirecteur op ons afstormen. Het is nu eindelijk rond qua financiën zei ze. Ze had net de bevestiging voor akkoord gekregen van de financiële en risk afdeling van de bank.

Uiteraard als altijd in dit land krijg je altijd nog een verassing voor je kiezen, dus er moet nog wat meer eigen geld op tafel komen. Maar daarvoor ben je prepper dus dat moet nog wel lukken.

Ik hoop dus dat ik binnen een week of twee a drie mijn toekomstige BOL van de wishlist kan afhalen. Want niets is zeker bij mij tot de laatste handtekening bij de notaris en de bank. :fluit:

De 4 maanden gaan we dus nog wel wat overschrijden. :eek:

Eindelijk groen licht, donderdag naar de Notaris. :fluit:

Op 5 dagen na duurde deze exercitie dan 5 maanden, nog meer grijze haren erbij en een hoop bloed, zweet en tranen. :oops:

Ja, zal ook weer eens updaten (nog steeds willekeurig, al staat 1 wel echt op 1)

*1 waterfilter
*2 voedsel- en watervoorraad op peil
*3 radiootje/wereldontvanger ding
*4 goeie lichtgewicht tent + tarp
*5 goeie ruime bob/wegblijf rugzak :thumbsup: --->wordt; tuig met verwijderbaar rugzakje voor de woef

Ja, zal ook weer eens updaten (nog steeds willekeurig, al staat 1 wel echt op 1)

*1 waterfilter
*2 voedsel- en watervoorraad op peil
*3 radiootje/wereldontvanger ding
*4 goeie lichtgewicht tent + tarp
*5 goeie ruime bob/wegblijf rugzak :thumbsup: --->wordt; tuig met verwijderbaar rugzakje voor de woef
Omdat nr. 5 reeds voorzien is? Je hebt een goede rugzak toch? Ik was best een tikkie jaloers zeg maar :p.

Terug
Bovenaan