• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wel of geen rijbewijs halen?

@drent Is heel herkenbaar wat je zegt. Een auto op B rijbewijs heeft bij mij ook de voorkeur. Echter heeft mijn meissie nooit haar rijbewijs willen halen. ( Met dank aan zgn. “Pestkoppen” )
Voor ons is het een prima oplossing tov een scootertje.
Niet goedkoop ( best niet particulier kopen tenzij echt vertrouwt) De autootjes zijn erg licht gebouwd en de materiaal keuze en kwaliteit is niet als die van een stads autootje.
Onderhoud doe ik grotendeels zelf en er worden weinig km mee gemaakt.

Brijbewijs halen. Altijd doen. 😉

Ik heb mn rijbewijs pas gehaald toen ik 34 was.
Vóór die tijd liet ik me ook rondrijden door mn vader, mn vriend of anderen.
Maar het klopt wat RST zegt:
Wil je altijd maar afhankelijk zijn van anderen om je per auto te laten vervoeren en zitten die anderen er altijd maar op te wachten?

Mijn vriend en ik hebben op n gegeven moment onze boerderij in Frankrijk gekocht en hij werd er wel moe van om mij maar steeds overal naartoe te rijden (de afstanden zijn daar groter dan hier in de Randstad).
Daarbij was hij steeds gedwongen de BOB terwijl ik degene ben die amper drinkt :rolleyes:
En ook: als hem een keer iets zou overkomen, n gebroken been ofzo, dan zaten we daar (en hier ook) met meerdere auto's en niemand die kon rijden...

Ik moet zeggen dat ik héél blij ben dat ik t indertijd gedaan heb. Niet alleen ivm bovengenoemde redenen, maar je geeft je veel vrijheid, onafhankelijkheid en je wereld wordt zóveel groter!

Bovendien moet ik de scooter nog zien waar je een paar honden op kunt meenemen ;)

@joepmeloen F heb ik ook niet. Verdomme toch.
Bij het nakijken wat F is gezien dat mijn rijbewijs in april vervalt.
Moet dus een nieuwe aanvragen. Want dat is iets dat bij mij niet over de datum mag gaan.

Ik heb heb hem ook niet, wel nog eem geel vodje voor vrachtwagen. Heeul vroegah werd het ook een tijdje rijbewijs F aangeduid voor gehandicapten.

Ook ik zou zeggen, DOEN!! Als je er aan toe bent.

Ik ben zelf bewust niet begonnen met lessen toen ik 18 was, ik was er nog niet aan toe en wist dat ik (ondanks dat ik beter zou moeten weten 😇) domme dingen zou doen. In de randstad had ik m ook niet echt nodig.

Dus pas later besloten (ik was 26 om er wel voor te gaan, doorslaggevend was dat ik met mijn toenmalige vriendin (met rijbewijs en auto)op vakantie was en we terug moesten zij doodziek was (bij thuiskomst nog langs de eerste hulp geweest). Ik voelde me zo machteloos dat ik niet kon/mocht rijden en voor haar kon zorgen op dat moment. Daar moest verandering in komen . Dus zogezegd zo gedaan.

Nooit meer spijt van gehad. Jaren zelf geen auto gehad, maar wel af en toe de dienstauto of een geleend of gehuurd. Werkt prima.

Ook zonder doemscenario's is het rijbewijs er echt een in de categorie "beter mee verlegen dan om verlegen"

GreetZ,
Pjotr78

Die had ik tot mijn beschikking, slaapt goed, wel niet erg zuinig.

Will
Ik zat net achter het front @will , tussen jou en de Verbandplaats in, in een iets zuiniger ding op wielen😉 Ook beschermd door het rode kruis en de conventies, maar even goed als eerste "de Sjaak" als het ernst had geworden, net als jij. Een Hollandse Rading ganger, mooi. Kan je jezelf de eerste prik nog herinneren, met z'n drieëen, eerst op een kussen en daarna... hopla?😁

Dit was even oubollig gezever tussen twee "oude beren", maar nu wij het over rijbewijzen hebben, denk dan ook eens aan een EHBO opleiding @Doperwt

Terug
Bovenaan