Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Goed te horen.En ze reageren nog steeds snel. Gister gemaild en vandaag een antwoord dat je ook de Quilts breder en langer kan laten maken.
Bij de slaapzakken is op hun site al een 'creator' optie waarbij je zelf alle gewenste aanpassingen kan instellen.
Voor custom made Quilt zal je even moeten mailen met ze.
@CrossbowClan heb je een hangmat ook al eens overwogen? Slaap je van de grond af. Veel bushcrafters slapen daar 's winters in met een oud dekbed/slaapzak eronder bevestigd. Schijnt erg comfortabel te slapen als ik de reacties mag geloven.
Ja dat heb ik wel overwogen, alleen hoe doe je dat wanneer er geen bomen zijn? Dan heb je er toch niks aan?@CrossbowClan heb je een hangmat ook al eens overwogen? Slaap je van de grond af. Veel bushcrafters slapen daar 's winters in met een oud dekbed/slaapzak eronder bevestigd. Schijnt erg comfortabel te slapen als ik de reacties mag geloven.
Als je het vaak genoeg doet wen je er wel aan om niet te kunnen woelen, eerst zal je slecht slapen, daar na ga je er aan wennen, je kan het zien als een training.Ja dat heb ik wel overwogen, alleen hoe doe je dat wanneer er geen bomen zijn? Dan heb je er toch niks aan?
Daarbij heb ik nog nooit geslapen in een hangmat, ik woel nogal tijdens mijn slaap en ben bang dat dat niet kan in een hangmat.
Ja dat heb ik wel overwogen, alleen hoe doe je dat wanneer er geen bomen zijn? Dan heb je er toch niks aan?
Daarbij heb ik nog nooit geslapen in een hangmat, ik woel nogal tijdens mijn slaap en ben bang dat dat niet kan in een hangmat.
Ja dat heb ik wel overwogen, alleen hoe doe je dat wanneer er geen bomen zijn? Dan heb je er toch niks aan?
Dankjewel voor deze uitgebreide en informatieve post. Hierdoor zal ik toch nog eens overwegen een hangmat aan te schaffen.Mijn huidige setup bestaat uit een:
De DD Hammock Travel is bij gebrek aan bomen door zijn waterdichte onderlaag als tent in te zetten en in de dubbele bodem kun je gemakkelijk een matje o.i.d. schuiven, waardoor deze op z'n plaats blijft zitten. Door de uiteinden open te trekken en vast te zetten met haringen en de tarp met 'n paar wandelstokken o.i.d. op te stellen heb je gemakkelijk en zonder al te veel extra moeite een degelijke grond-setup verkregen.
- DD Hammock Travel
- DD 3*3 Tarp
- Snugpack Underblanket
- Snugpack Topquilt
De hangmat is tevens voorzien van een muskietennet die van beiden kanten is te openen, waardoor je er niet op hoeft te letten waar je de opening zou moeten houden.
De onder- en bovendeken van Snugpack hebben een hele mooie prijs/qualiteit verhouding voor de isolatie die geboden wordt (-10 in extreme omstandigheden), maar dit is uiteraard aan te vullen met wat termo-kleding e.d. om die extreem om te zetten naar comfortabel.
Ga je dit combineren met een ridge-lijn tussen de uiteinden van je hangmat, dan ben je tevens altijd verzekerd van de voor jouw afgestelde ideale "zak" (dat is het doorhangen van de hangmat), waarin je het meest comfortabel ligt, want als je namelijk de hangmat strak hangt heb je te weinig ruimte om te kunnen woelen en je gedwongen wordt om in de lengte te slapen, wat niet te prefereren valt als je veel woelt in je slaap. Door de ridge-lijn toepassing met de daarbij verkregen zak in je hangmat heb je dat wel, omdat het uitgangspunt van de ligpositie in een hangmat diagonaal is en het dan ook niet echt uitmaakt hoe je woelt, draait of wat dan ook,... tenzij je hele rare capriolen uit gaat halen in je slaap, maar daar is zelfs de traditionele opzet van tent, slaapmat en slaapzak niet tegen opgewassen.
Verder zijn er de nodige hulpmiddelen om het ophangen te vergemakkelijken, zodat het opzetten een wandeling in het park wordt.
Ik wil, net als jij, de Cumulus Semirect 350 aanpassen. Pertex Endurance staat nu niet meer bij de opties, wel Pertex Quantum Pro. Dat lijkt mij nu de beste optie, samen met Hydrofobic dons (down).Pertex Endurance (twee jaar terug wellicht nu weer iets beters?) is hier ruim voor de test geslaagd als buitentijk of stof voor een jas.
Ik tik net mijn opties bij die Cumulus in dat andere draadje: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/winterkamperen.4250/page-2#post-89311Ik wil, net als jij, de Cumulus Semirect 350 aanpassen. Pertex Endurance staat nu niet meer bij de opties, wel Pertex Quantum Pro. Dat lijkt mij nu de beste optie, samen met Hydrofobic dons (down).
Hoe zie jij dit? Jouw mening heeft voor mij veel waarde .
Oké even een update. Ik heb inmiddels meermaals contact gehad met Cumulus. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op twee keuzes.
Semirect 350, outer fabric Pertex Quantum Pro (earlier Endurance) in blue, black, burgundy, chestnut or olive, 550 g of 850 cuin down, left side zip - 334 EUR
Semirect 350, outer fabric Pertex Quantum Pro (earlier Endurance) in blue, black, burgundy, chestnut or olive, 550 g of 850 cuin hydrophobic down, left side zip - 389 EUR
Het enige verschil is dus: gewoon dons versus hydrofobisch dons. Beide wegen 940 gram. De comfort-temp. is -5, de limit-temp. is -10.
Welke zouden jullie kopen?
Dons en vocht zijn twee vijanden van elkaar .
Ook dat hydofobisch is maar beperkt werkzaam . Na aantal wasbeurten is het bekeken en kun je dure impregneer middeltjes bij de was gaan doen .
Gezien dat , vind ik de investering wat over the Top .
Dan sleep ik liever wat meer gewicht mee .
Natuurlijk zijn er mensen die er bij zweren maar ik ken er genoeg die geen Dons meer willen .