Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik vermoed dat het niet in Nederland is maar in een zuidersland.
Rotsen en stenen. Dat gaat zwaar worden als je dat met de hand wilt gaan doen.
En dan nog eventjes zo 30 meter. Ik wil jou niet ontmoedigen maar daar aan te beginnen zie ik op het eerste gezicht nu ook niet zitten.
Tja nu nog hulp ergens in de lente van een vrijwilliger met de nodige gereedschappen om daadwerkelijk een gat in de grond te krijgen en erop een aansluitpunt .
Je zou hem als een hydrofoorpomp kunnen gebruiken.
Zo te zien is hij ook daadwerkelijk als hydrofoor opgebouwd.
Dit betekend dat de pomp zal aanslaan zodra de druk wegvalt onder een bepaalde waarde.
Ik heb zo'n constructie in Spanje om in de maanden zonder wateraanvoer toch mijn finca via een waterreservoirs van water te kunnen voorzien.
Dus is gewoon aangesloten via een soort van T koppeling aan de interne waterleiding.
De nieuwwaarde zal rond de 200 euro zijn (pomp 120 euro, expansievat, en drukschakelaar 80 euro)
Maar de echt waarde is veel hoger als je ooit te maken zou krijgen met gebrek aan waterdruk en je via deze constructie je woning alsnog kan voorzien van stomend water.
Het klinkt zo eenvoudig om met een paar flessen water je te behelpen maar ik kan uit eigen ervaring melden dat je zonder stromend water uit de kraan het snel beu bent om met flessen te werken.
Dus heb je een vijver/waterbassin in de buurt, dan zou ik deze zeker achter de hand houden.