• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zoetstoffen - of toch gewoon suiker?

Mijn moeder bleek Sucralose van AH te gebruiken. Worden ook genoeg verschrikkelijke dingen over gezegd maar smaakt wel aardig goed in thee en koffie.

Ja, Sucralose smaakt als suiker...en het lijf reageert er ook op alsof het suiker is. Met insuline-afgifte. Voor mij geen optie dus want dat zet die hele suikerverslaving weer in werking.

Zoetstoffen die houden je hersenen voor de gek door te denken dat je echte suikers tot je neemt. Vervolgens word er insuline aangemaakt voor niets. Want waar zijn de suikers gebleven? Vervolgens vragen je hersenen alsnog om meer suikers (honger gevoel).
Beter om gematigd suiker te nemen en langzaam af te bouwen, lijkt mij het meest verstandigste.

Gister keek ik naar dit, hier wordt gesteld dat de negatieve effecten van Aspartaam schromelijk worden overdreven:

Lastig @AWOL...feit blijft dat het lijf denkt dat er suiker binnengekomen is en daarop reageert met insuline.

Deze diëtist legt goed uit wat er in het lijf gebeurt als er suikers binnenkomen. Leerzaam filmpje.

Terug
Bovenaan