• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanbiedingen in de winkel (prepspullen)

Nou kan ik eerlijk gezegd zeggen over de kwalitet van deze generatoren (want ik heb dit type niet), maar de prijs geeft wel een indicatie.
Persoonlijk zou ik mijn leven er niet vanaf laten hangen na TEOTWAWKI; just my two cents.

Heb ook liever een Honda of Kipor, maar dan zit je voor een Honda met ongeveer dezelfde capaciteit op een 1000 euro
En bij de Lidl heb je toch 3 jaar garantie. (wel de bon mee vragen).
Moet nog benzine en olie halen en dan de Lidl generator testen.
Het is een mooi handzaam model en zo mee te nemen.

Laatst bewerkt:
Ik kan er ook niets van zeggen, alleen dat de prijs erg verleidelijk is.
Voor de prep zou ik hem uit elkaar halen en kijken wat je kan verbeteren door wat extra onderhoud en misschien wat andere onderdelen. Ze zijn waarschijnlijk niet gebouwd om 24u achter elkaar te draaien. Als je het kan veroorloven: koop er twee. Met drie jaar garantie (waarop ?) heeft de fabrikant er wel vertrouwen in.

Wat @QuickFix schrijft klopt wel, maar bij ons op het werk gaan die Honda dingen ook kapot.

Edit: deze video is wel erg mooi ! ;-)

Wij hebben een kipor gehad altijd goed gedraait tot dat iemand teveel vermogen vroeg en toen was de inverter kapot en reserve onderdelen zijn duurder als een nieuwe kopen bij kipor.
De 12v spoel werkte nog wel maar die geeft teweinig stroom om een losse 230v inverter op aan te sluiten.

Voor 90 euro zou ik ook zo weer 1 halen.
Was best makelijk als we met de boot weg waren.

@Ray , slim opgemerkt. Gewone euro 95 gaat kapot enz. Word iig minder. Als je geld te veel hebt jan je een paar cans Aspen benzine klaar zetten. Jaren houdbaar, schoner, beter voor de motor en carburateur. Wel de blauwe nemen (4T) en niet de rode (mengsmering).

@Ray , slim opgemerkt. Gewone euro 95 gaat kapot enz. Word iig minder. Als je geld te veel hebt jan je een paar cans Aspen benzine klaar zetten. Jaren houdbaar, schoner, beter voor de motor en carburateur. Wel de blauwe nemen (4T) en niet de rode (mengsmering).

Als ik wat centen over had, kocht ik zo'n ding, liet hem ingepakt en al staan voor de prep. Testen kan, maar de kans dat hij je een defect apparaat hebt aangeschaft is miniem en hij is al verpakt om jaren op de plank te staan. Niet zozeer omdat ik zelf bulten stroom nodig ben igv een stroomstoring en de herrie van zo'n ding is niet bepaald OPSEC, maar je kunt tzt wellicht er vele nuttige dingen mee doen, bv een huisarts of tandarts mee ondersteunen, een waterpomp mee aandrijven of ander elektrische powertools.

Als ik wat centen over had, kocht ik zo'n ding, liet hem ingepakt en al staan voor de prep. Testen kan, maar de kans dat hij je een defect apparaat hebt aangeschaft is miniem en hij is al verpakt om jaren op de plank te staan. Niet zozeer omdat ik zelf bulten stroom nodig ben igv een stroomstoring en de herrie van zo'n ding is niet bepaald OPSEC, maar je kunt tzt wellicht er vele nuttige dingen mee doen, bv een huisarts of tandarts mee ondersteunen, een waterpomp mee aandrijven of ander elektrische powertools.

inderdaad, zo heb ik een aggregaat gekocht, een can benzine dr bij, een blik olie ( 1x per 1.5 jaar rouleren / ik ben nog wat aan het spelen met de rotatie periode). precies om dezelfde redenen, gewoon in winkel verpakking laten staan :)

• Leuk
Waarderingen: Ray
De laatste 4 jaar heb ik 4 soortgelijke generatoren versleten, wasrvan 1 diesel. Ze kunnen beslist niet tegen veelvuldig en langdurig gebruik. Telkens leende ik daarna een Honda generator van een vriend die hij al 15 jaar heeft maar netjes onderhoud. Ik heb dus nu maar een nieuwe Honda gekocht dat zijn gewoon de beste.

De laatste 4 jaar heb ik 4 soortgelijke generatoren versleten, wasrvan 1 diesel. Ze kunnen beslist niet tegen veelvuldig en langdurig gebruik. Telkens leende ik daarna een Honda generator van een vriend die hij al 15 jaar heeft maar netjes onderhoud. Ik heb dus nu maar een nieuwe Honda gekocht dat zijn gewoon de beste.

Ben benieuwd welk onderdeel dan het meest defect gaat. En hoelang is de levensduur bij veelvuldig gebruik?
Is het niet een gebruikers fout zoals overbelasting of te weinig of oude olie.
En de Honda is de beste maar gaat deze nooit kapot?

groet

Ben benieuwd welk onderdeel dan het meest defect gaat. En hoelang is de levensduur bij veelvuldig gebruik?
Is het niet een gebruikers fout zoals overbelasting of te weinig of oude olie.
En de Honda is de beste maar gaat deze nooit kapot?

groet

Het hele apparaat zijn vaak goedkope kopie onderdelen van de Honda. Ze lijken er dus op maar het is allemaal lichte goedkope zooi. Het begint vaak al dat je eerst alle boutjes goed na moet lopen. Ook zit er weinig of geen koper in de omvormer die 230v moet maken. Daarnaast wordt het max. vermogen vaak overdreven.Dat is echt het uiterste wat de motor aankan.

Mensen maken ook fouten. Staat er bijv. 3kva op dan denken ze 3000 watt te hebben, maar 3kva levert 3x0.8 = 2400 watt.

Met wat olie erin loopt de motor wel maar je merkt dat deze veel langzamer reageert als hogere vermogens worden gevraagd. Lijkt me ook niet goed voor je apparatuur.

Ik controleer altijd de olie en deze wordt op tijd ververst en ook het lucht en brandstoffilter. Toch slaan ze na 6 tot 12 maanden gebruik gewoon vast. Soms krijg je de motor nog los maar dan is het wachten op de volgende vastloper. Ze koelen ook niet zo goed als je ze dagelijks gebruikt.

Met een heb ik ongeveer 12 mnd gedaan en die werd paar keren per week gebruikt en de kortste ging nog geen 6 mnd mee.

Zoek je iets wat met gemak 5 a 6 uur per dag kan draaien dan ga je voor Honda. Als je naar de prijs kijkt aan de andere kant dan mag je ook niet meer verwachten van die dingen.

Die Lidl toch, eerst effe nog de generator Aggregaat 1200 Watt die in de aanbieding was van 180 voor 90 euro.
Dit was omdat de winkel verbouwd was en heropend was. Dus een actie alleen in deze winkel.
Er waren er nog wat over en die hebben ze terug gestuurd naar magazijn.

Maar wat ik nu wil melden is de bijl of voorhamer voor 12,99 nu in alle Lidl-lelsss:thumbsup: Vanaf 1 september 2016
Voor dat geld kun je nergens anders iets vinden.

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?id=1055

De kloofbijl is wel een mooi aanbod. Als ik de kringloop rommel zie met barsten in de stelen dan zeg ik doen!
Jammer dat ze ook niet een gewone bijl hebben.

Maar de voorhamer is ook niet te versmaden, denk maar eens aan een aardbeving, dan kun je resten muur of steen stuk slaan. Maar 4KG is best zwaar. De 3KG bij de bouwmarkt is iets makkelijker te hanteren.
De 4 KG kost bij de Gamma toch 30 euro, met houten steel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijl kost bij de gamma ook 13 euro, zag ik net.

De bijl van de Lidl is een kloofbijl van 2KG en een steel van 70 cm en de steel is van hoogwaardig fiberglass
https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-...l/p100198840?gclid=CJ3AiJOR5M4CFacW0wodseoAcA

Voor 13 euro kom je in de Gamma nier verder dan een klein keukenbijltje
800 gram bijlkop en steel van 35 cm, houten steel.

De bijlen met houten steel zijn goedkoper dan de bijlen met fiberglass (glasvezel) steel, wat onbreekbaar zou zijn. Kijk maar naar Fiskars zijn altijd met fiberglass.

Denk dat ik ze alle 2 koop, al is het als ruilmiddel bij een SHTF;)
Nooit aan verkocht.

1,49 bij de Action, pikant detail, na aanschaf ben ik naar de overkant gelopen naar Bever en daar heb ik de Klean kanteens bekeken en die hebben ook een lasnaad ad binnenkant, net zo zichtbaar of onzichtbaar ( zoals u verkiest) als in de Action fles ( 750 ml), gebruik ze nu een half jaartje en heb er nog geen enkel probleem mee ondervonden, heb ze nog niet met hun gat in de vlammen gezet maar daar heb ik ook geen reden voor, had gewoon geen zin meer om uit plastic te drinken en glas was me te zwaar.20160911_154756.jpg

1,49 bij de Action, pikant detail, na aanschaf ben ik naar de overkant gelopen naar Bever en daar heb ik de Klean kanteens bekeken en die hebben ook een lasnaad ad binnenkant, net zo zichtbaar of onzichtbaar ( zoals u verkiest) als in de Action fles ( 750 ml), gebruik ze nu een half jaartje en heb er nog geen enkel probleem mee ondervonden, heb ze nog niet met hun gat in de vlammen gezet maar daar heb ik ook geen reden voor, had gewoon geen zin meer om uit plastic te drinken en glas was me te zwaar.Bekijk bijlage 3423

Zijn deze wel of niet dubbelwandig?

Terug
Bovenaan