• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanbiedingen in de winkel (prepspullen)

Coox - envirofit g3300 dubbele kook plek uitbreiding.
Normaal rond de 85e.
Nu voor 51.19 euro inc. verzendkosten bij bol.com. De levering is met kleine schoorsteen zoals op deze foto.
Bekijk bijlage 3801
https://www.bol.com/nl/p/coox-double-kookpitten/9200000040978352/?suggestionType=browse

Leuk, een ouderwets principe opnieuw gebruikt. Veel kachels/kooktoestellen uit grootmoeders tijd gebruikten hetzelfde principe. Vaak weg gebouwd in het toestel zelf, bij sommige modellen zichtbaar zoals deze:
2322.jpg

Ton Notermans Outdoor Wandelsport Travel, Roermond
Alléén in onze winkel in Roermond.
OPRUIMING overjarige wandelschoenen.
30-50% KORTING.
14560182_959712087473020_6076539015533785152_o.jpg

Laatst bewerkt:
Misschien te laat maar wie weet ziet iemand dit nog voor de korting is afgelopen & wie weet kun je hem gebruiken. Je kan evt. via de NL-praxis internet site reserveren.
Qlima / Zibro kristal 20ltr. brandstof van 49 euro voor 36.74. Ondertussen alweer afgelopen
https://www.praxis.nl/search?text=qlima
kristal.JPG

Last-minute tip: ik zie dat Banggood deBLF A6 Cree XPL zaklamp nu sterk afgeprijsd aanbiedt, maar het aanbod loopt kennelijk maar tot en met vandaag 9-10-2016 (of morgen).
Het schijnt een prima EDC zaklamp te zijn, en werkt op een 18650 li-ion batterij (niet op AA of AAA).
Voor wie, zoals ik, al hoofdzakelijk op 18650 is overgestapt, lijkt mij dit een echt koopje, voor zo'n geavanceerde zaklamp! Heeft zelfs een moonlight stand en 7 verschillende instellingen (ook stroboscoop, en fiets-stroboscoop)
Ik heb er zojuist een besteld:
http://www.banggood.com/BLF-A6-CREE...DC-LED-Flashlight-p-991823.html?rmmds=myorder

Aanvullend nog:

Voor wie nog geen 18650 batterijen gebruikt, maar overweegt om er aan te beginnen:
In zo'n oplader/power bank zijn ze eenvoudig via USB (en dus ook vanuit een solar-panel) op te laden, en het is tegelijk als powerbank te gebruiken: https://www.aliexpress.com/item/Mul...29.html?spm=2114.13010208.99999999.264.T3eZEP

Heb je dan zo'n BLF zaklamp op zak, en ook zo'n powerbankje, dan heb je met de batterij uit de zaklamp tegelijk een backup voor de powerbank. En heb je met de powerbank-batterij natuurlijk tegelijk een reserve batterij voor de zaklamp. Die batterijen zijn immers uitwisselbaar

18650 Batterijen zijn prima bij www.nkon.nl te koop.

Ik kreeg vandaag mijn eerste BLF-A6 zaklamp binnen, lichtkleur 3D.
Echt perfect afgewerkt, degelijk, en mensen, wat een licht!
Een prima zaklamp voor de BOB. Past in de handpalm, en geeft met een enkele volle batterij tot 1600 lumen!
is wel voor 18650 Li-ion batterijen, maar dat vind ik een dikke plus.
Er zit Moonlight op, en dat is een extra gedimde stand, uitzonderlijk...
En daarnaast nog 6 oplopende helderheden, en bike-stobe, tactical strobe...

Voor dit geld, de allerbeste koop denk ik. Ik kan jullie deze van harte aanraden, zonder angst om door jullie (nog eens extra) voor gek versleten te worden;)

Ik heb nog even op Banggood gekeken, want overweeg een tweede. En zie dat deze opnieuw in de aanbieding is, tot 31 oktober: http://www.banggood.com/BLF-A6-CREE...DC-LED-Flashlight-p-991823.html?rmmds=myorder

Wie er voor kiest, kan ik die lichtkleur 3D aanraden. De andere kleuren heb ik niet gezien, maar deze is het neutraalst. Denk er ook aan, dat er het beste onbeschermde 18650 batterijen worden gebruikt met een platte + pool, en die zo'n 10A kunnen leveren. Nkon heeft daarin een behoorlijke keuze. Deze lamp is namelijk in staat om zoveel stroom te trekken, dat het in de hoogste stand tegelijk binnen 30 seconden een handenwarmer is, echt! En heeft een 18650 batterij nodig die die stroomsterkte aan kan. Vandaar ook de uitzonderlijk hoge lichtopbrengst.

@Niels @Highway @Stuudje Ik zag indertijd wat likes, dus misschien hebben anderen deze ook besteld en misschien al in huis?
Zou wel leuk zijn om dan van jullie ervaringen te horen...

Helaas @RockyFlats :)

Jouw lamp is super hoor!

Maar ik heb geen mega licht nodig, en ik raak ze ook vaak kwijt, of iemand leent ze van me en lenen die nu nog.
Dus mijn oplossing was: 5x een ledlampje inclusief batterijen voor 2 euro per stuk halen.

Deze:
41KcDQpCiuL._AC_US160_.jpg

1 watt, aluminium huis, 3x AAA

Laatst bewerkt:
Thanks @RockyFlats .
In de 18650 categorie heb ik een Convoy S2+ onderweg. De 18650 van Panasonic heb ik al + lader.
SKU119493c.jpg

1600 lumen is trouwens VEEL, en ik gok dat een losse 18650 (3400) dat een uurtje volhoud?
Voor de rest heb ik voor EDC nu een Fenix E12.
Deze werkt op 1 AA batterij, liefst NiMH, en die gebruik ik nu met Varta NiMH's van 2600 mAh. Zelfde specs als he nieuwe zwarte Eneloop's.
FS_E12__05606.1444244443.650.500.jpg

En voor het grote werk de Klarus RS 30 met 2x 18650 welke ik in de zaklamp kan laden met USB (= powerbank / zonnepaneel).
2jax2cz.jpg

Op mijn werk heb ik beide lampen als EDC, prive situatie alleen de Fenix.

Voor de Convoy heb ik trouwens ook een defuus kapje besteld, zodat ik gewoon overal licht heb in mijn tentje als ik hem aan het haakje hang. (tip!).

*** Ben ik nog wel benieuwd waarom je unprotected cellen gebruikt.

*** Hier kunnen we verder lullen over zaklampen***.

Thanks @RockyFlats .
In de 18650 categorie heb ik een Convoy S2+ onderweg. De 18650 van Panasonic heb ik al + lader.
SKU119493c.jpg

1600 lumen is trouwens VEEL, en ik gok dat een losse 18650 (3400) dat een uurtje volhoud?
Voor de rest heb ik voor EDC nu een Fenix E12.
Deze werkt op 1 AA batterij, liefst NiMH, en die gebruik ik nu met Varta NiMH's van 2600 mAh. Zelfde specs als he nieuwe zwarte Eneloop's.
FS_E12__05606.1444244443.650.500.jpg

En voor het grote werk de Klarus RS 30 met 2x 18650 welke ik in de zaklamp kan laden met USB (= powerbank / zonnepaneel).
2jax2cz.jpg

Op mijn werk heb ik beide lampen als EDC, prive situatie alleen de Fenix.

Voor de Convoy heb ik trouwens ook een defuus kapje besteld, zodat ik gewoon overal licht heb in mijn tentje als ik hem aan het haakje hang. (tip!).

*** Hier kunnen we verder lullen over zaklampen***.
@Niels Mooi, een draadje over zaklampen is best zinvol!
Hieronder nog even antwoord op jouw post, en dan daarop over...

Over de Convoy S2+ heb ik getwijfeld, zeker ook een mooi ding, maar de Moonlight-stand van de BLF-A6 gaf bij mij de doorslag denk ik. En ook het "Geek-karakter" denk ik. Ontwikkeld door zaklamp-fanaten...

Dat is inderdaad veel, en daarvoor is eerlijk gezegd wel een (eenvoudige) veer-mod nodig las ik: en is gewoon een stukje koperdraad aan de batterijveer solderen. De koperdraad (kan ook soldeer-wick/gewoven litzedraad zijn) heeft dan samen met de stalen veer zelf een lagere elektrische weerstand (dan alleen de veer), dus kan er een hogere stroomsterkte vloeien. En die is nodig voor die maximaal 1600 lumen. In die "turbo" stand is de zaklamp qua brandduur begrensd, en schakelt na een tijdje automatisch naar de volgende lagere stand, om oververhitting te voorkomen. Een uur continu in de turbo stand is niet mogelijk, maar wel in lagere standen natuurlijk. Zonder die mod slingert de zaklamp er ook al pittig wat uit, dus ik denk niet dat ik die modificatie zelf toepas. Of hooguit om het eens uit te proberen.

Protected cellen zouden niet in staat zijn om de benodigde stroomsterkte te leveren omdat de beveiliging dan zou afschakelen. In de BLF-A6 loopt de turbo-stand over een FET (field-effect-transistor), en is behoorlijk uitzonderlijk, maar nodig voor de extreme output. Het is in die stand eigenlijk een "kortsluit"-achtig aansluiten van de batterij op de LED. En een beveiliging van de cel/batterij zou onterecht uitgaan van een kortsluiting, en dus afschakelen.
Het spreekt voor zich, dat zeker met die modificatie, er een 18650 nodig is die een hoog amperage aan kan (10A), en een beveiliging wordt dan ook niet gemist. Vandaar een onbeschermde cel.
Het is eigenlijk dezelfde reden waarom ook in vape-apparaatjes/elektrische sigaretten onbeschermde batterijen worden gebruikt.
De BLF-6A zelf is al voorzien in een beveiliging tegen overbelasting en over-ontlading.

Voor de rest heb ik voor EDC nu een Fenix E12. Deze werkt op 1 AA batterij, liefst NiMH, en die gebruik ik nu met Varta NiMH's van 2600 mAh. Zelfde specs als he nieuwe zwarte Eneloop's.
Ik zal eens omkijken naar die Varta's. Hoewel ik met m'n (witte) Eneloops al erg tevreden ben, maar 2600 mAh is niet gek...

Daar komt vast ook een bak licht uit... Mooi apparaat...

Ga ik eens naar kijken. De BLF heeft heel wat standen, en ook lage die in een tentje passen, maar met zo'n kapje strooit het vast ook mooi rondom, TNX

Helaas @RockyFlats :)

Jouw lamp is super hoor!

Maar ik heb geen mega licht nodig, en ik raak ze ook vaak kwijt, of iemand leent ze van me en lenen die nu nog.
Dus mijn oplossing was: 5x een ledlampje inclusief batterijen voor 2 euro per stuk halen.

Deze:
41KcDQpCiuL._AC_US160_.jpg

1 watt, aluminium huis, 3x AAA
@Highway Jouw oplossing is misschien wel de slimste... Overal een zaklamp en nooit zonder zitten!

Zelf heb ik daarvoor nog wel een heel stel van die kleine USB-LED-stick lampjes. Die kunnen direct in een powerbank worden gestoken en geven prima licht voor een tent of zo.

Global Shopping Festival morgen, 11 - 11, bij AliExpress. De hele dag korting... gaat in over 16 uur en 40 minuten vanaf nu...

Mensen, wat ik nu toch tegenkwam een echte fles rum van Captain Morgan bij Gall en Gall voor 10 euro:thumbsup:
Kost bij de AH 22 ofzo.
Als dat geen prepmiddel is (uiteraard ruilhandel) u denkt toch niet dat ik alles zelf op maak?
En met de 35% alcohol is het ook nog misschien een wond ontsmetter, wie weet dat.
Ga er morgen een stuk of wat kopen, voor opslag. Hopelijk hebben ze de actie over een paar maand weer, misschien toch wel op:lol:

(mix met cola erg lekker en een goed slaapmutsje;)

Terug
Bovenaan