V
Verwijderd lid 482
Gast
Wat je hier schrijft klopt ten dele. De accu ( zoals bij mij, dus het kan anders zijn) slaat de stroom op en verbruikt het later. Maar levert dat aan het hele huis, Dus als je een verbruik hebt van 10 kWh en je accu is 10, dan is hij na een dag leeg. Maar dit is normaal verbruik met een aanvoer vanuit het net als het op is. Ga je echter op "nood" , dan zouden de meeste verbruikers het niet meer doen. En verbruik je alleen het nodige. Hoe lang je hier mee doet is een andere vraag, want net zoals je boven schrijft is het niet oneindig. Als je echter alleen de koelkasten en de cv ketel van stroom voorziet neemt je verbruik wel een duik., helemaal waar maar ik mis vaak de realiteitszin. Hier in Holland is om het even welke accu van normale afmetingen dat ding leeg na pak hem beet 2 dagen.
Ik weet dit vrij nauwkeurig omdat familielid zo'n ding aan de muur heeft hangen waar stroom in opgeslagen wordt (aka accu) en die was toch echt minder positief omdat het hier nu eenmaal wel eens een paar dagen slecht weer is dwz bewolkt.
Als je echt dat wil zal een grotere accu de oplossing zijn. Er is een systeem met accu's van een Mwh. Maar ook die prijs is mega. ( toen ik ze opzocht zat je aan een 450 duizend per stuk. Daar kan je heel veel stroom voor kopen.