Rataplan
Mankinds only hope
Wat voor een soort duiven hebben jullie? Geloof niet dat ik met een koppeltje duiven erbij het aan de stok krijg met buren/woningbouw
De kippen die ik heb zijn marans. Zowel vlees als goede legkippen.
Van stiefvader kon ik regelmatig geslachte kippen en hanen krijgen. Maar na 2 kippen heb ik vriendelijk bedankt. Hij dode ze op een warme dag en liet ze 2 dagen hangen voor hij ze schoonmaakte en invroor. Na ontdooien een stank in huis Volgens hem moet je kippen na het doden laten besterven.
In mijn jeugd kochten we af en toe een stuk pink/jonge koe of varken van de buurboer. Heerlijk vlees. Mijn hooi leverancier had plots een koe met gebroken poot, geslacht en daar 2 x een pakket van 10 kilo verschillende producten van gekocht.
Ben nu aan het kijken naar deel een koe/varken/kip of koop een koe. Dit zijn dieren die rechtstreeks van de (plaatselijke) boer gekocht worden. Weet je gelijk waar je vlees wegkomt en wat voor een leven het gehad heeft. Een mooie optie als je zelf geen grootvee kan houden.
Van jacht afkomstig heb ik houtduiven net als @Flos en gisteren kon ik tamme duiven (postduif/wedstrijdduif) krijgen.
Die laatste heb ik nog niet op, houtduif kan ik te zeerste aanraden.
Kippen laten besterven kan ook in de koelkast voor 24 uur.
Fazant heb ik wel eens klaargemaakt binnen een paar uur na zijn dood, of het lag aan mijn kookkunsten of aan het feit dat die niet bestorven was, maar het was verschrikkelijk.