Zo'n bos moet je idd ook onderhouden, de natuur zoekt zichzelf wel uit, maar om nou eerst 200 jaar geduld te moeten hebben is ook zo wat.
Kiezen welke bomen je helpt te groeien en de minkukels verwijderen. Man wat ben ik jaloers, op die leeftijd je eigen stuk bos mogen beheren, na al die frustratie van mij omdat Staatsbosbeheer elke 10 jaar radicaal van mening veranderd en meer kapot maakt dan voor elkaar krijgt. Laatste tien jaar helemaal, omdat ze veel minder geld krijgen en dus houtkapvergunning verkopen aan iedereen die het hoogste biedt. Beuken van 80 centimeter doorsnee worden hier uit ons 150 jaar oude bos gekapt. Zogenaamd om meer diversiteit aan te brengen, maar alle bomen dikker dan 30 centimer zijn de klos. De meeste gaan versnipperd naar de bio energie installaties.
Over een jaar of dertig
@Myronprps, dan kun jij met zoveel genoegen terugkijken op wat je gedaan hebt. Het duurt lang, een bos is een traag geheel, maar altijd vasthouden dit juweeltje, maar natuurlijk uitbreiden als het kan. Mocht ik ooit de loterij winnen (zal moeilijk worden, aangezien in niet mee doe, maar bij wijze van spreken) dan zou dat een hoofdtaak van me worden. Land kopen en natuur laten werken.