• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
Ik ben ter allen tijde voor meer diepgang in dit topic!
Niet omdat er nu geen diepgang is, maar omdat het zo ontzettend interessant is in mijn ogen!

Zo vandaag eerst eventjes plankjes aan het zagen geweest, voordeel van eigen bossie is ook eigen planken:
Bekijk bijlage 3838

Was maar een klein stammetje dus maar 2 volledige planken uit kunnen halen. De boven en onderkant kunnen weer goedkope bankjes worden.
Zo eerst wel weer genoeg voor nu. Komt meer aan.

Weer van dat mooie kersenhout zo te zien?heb je daar veel van staan?
verder ben ik ook voor allerhande updates van dit draadje, ik lees het altijd met enorm veel plezier.
Als 'tegenprestatie' begin ik binnenkort dat draadje over het vijlen van handzagen, het slijpen van beitels etc; ik heb vandaag eindelijk het contract getekend voor het huren van een kleine werkplaats!

En wat de voorbereidig voor het maken van een blokhut betreft: volgens mij heb je zowel de vaardigheden als het gereedschap ervoor al lang en breed op zak!

*grinnik* "Diepgang" *grinnik*

Ik hou ook van diepgang :thumbsup::fluit::lol:

"Pling ploing ploing, hier volgt een omroepbericht: Wil @Loreen zich onmiddellijk richting de naughty-corner begeven voor een tijdstraf van 15 minuten om tot bezinning te komen van alle gedebiteerde dubbelzinnigheden! Pling ploing ploing, einde bericht.":lol::p

Van mij uit is daar zeker wel interesse voor wat meer diepgang over die chainsaw mill en is dan ook zeker een mooie aanvulling. Voor andere kan ik niet spreken, maar vermoed dat er wel meer leden geïnteresseerd zijn.
Bekijk bijlage 3901
Komt voor elkaar dan:)

Ik ben ter allen tijde voor meer diepgang in dit topic!
Niet omdat er nu geen diepgang is, maar omdat het zo ontzettend interessant is in mijn ogen!
Goed om te lezen, dankjewel.

Absoluut, ik ook!
Elke winter in het bos in de weer met bomen zagen, dus :).
Dan kan het zeker interessant zijn!

*grinnik* "Diepgang" *grinnik*
Ik hou ook van diepgang :thumbsup::fluit::lol:

Wie niet?

Weer van dat mooie kersenhout zo te zien?heb je daar veel van staan?
verder ben ik ook voor allerhande updates van dit draadje, ik lees het altijd met enorm veel plezier.
Als 'tegenprestatie' begin ik binnenkort dat draadje over het vijlen van handzagen, het slijpen van beitels etc; ik heb vandaag eindelijk het contract getekend voor het huren van een kleine werkplaats!

En wat de voorbereidig voor het maken van een blokhut betreft: volgens mij heb je zowel de vaardigheden als het gereedschap ervoor al lang en breed op zak!

Dit was eiken, maar ook kersenhout heb ik enorm veel staan. Dan wel wild kersen dus lang niet zo veel kersen aan een boom.
Ik kijk er naar uit des te meer kennis op dit forum des te beter.

Al vaker aan zitten denken.

Mijn OPSEC is sowieso rukkie, sta ook met mn bakkes op de prepshop haha.

Niet echt duidelijk hoor.....:lol:

nooddeken-groot-en-dubbelzijdig.jpg

In de Middeleeuwen groeiden er ook allerlei fruit- en notenbomen in onze bossen, maar dat zie je nu niet meer, hoe is dat bij jou @Myronprps ?

Wilde zoete kers oftewel bijna geen kersen.

Maar daar ben ik nu druk mee bezig om verandering in aan te brengen met wat hulp van mij heb ik het volste vertrouwen in moedertje natuur.

De Jongen Met Een Bos, Deel 1.

Er was eens een jongen en hij heette............myronprps
Myronprps verspreidde het liefst de hele dag zijn zaad maar kon geen goede bodem vinden.
Totdat hij op een dag een bos vond waar in het midden een enorm bord stond met: TE KOOP.
Hij bracht al zijn centjes naar een glad gekamde notaris en kreeg toen een papiertje waarop stond: Dit bos is van mij (locatie afhankelijk) en myronprps was enorm blij.
Als een gek gooide hij zijn zaad overal neer en pardoes kwam er een boom omhoog.
Myronprps had ook een kettingzaag en zaagde de boom om tot een prachtig mooie plank:
044.JPG
Myronprps vond het zo'n mooi stuk hout dat hij er een steel van ging maken ipv een pinterest project voor een huisvrouw(of man).
hij zocht het beste stukje op en tekende een paar lijnen waar zijn steel in zat verborgen.
045.JPG
046.JPG
Hierbij lette hij goed op de dichtheid en rechtheid van de nerves zodat de steel het allersterkst van alle stelen der wereld zou zijn.
hij pakte een kloofijzer en begon te kloven om zo de plank steeds kleiner te maken. Soms vocht het hout terug en had hij hulp nodig van een andere boom.
047.JPG

Door al het gehak en gekloof werd myronprps erg moe en moest hij nu eerst maar eens naar bedje toe.

Heb je wel eens gedacht aan een uitbreiding van je bosperceel? (moet er natuurlijk wel een aangrenzend stuk te koop zijn)
Of is het huidige stuk groot genoeg?

Terug
Bovenaan