• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
Maar @Adri , wat heeft dat met het grensgebied te maken? Ik denk dat mijn opa's strook bos zo'n 1,5 km. van de grens met Duitsland ligt...
Daar word het toch niet anders van dan wanneer het midden in Nederland zou liggen?

En als je daarmee rekening moet houden, dan kan ik beter ook niet meer over straat lopen, want stel dat ik word overreden door een auto...
Ja toch?

Extreme piek in dumpingen drugsafval
drugsafval-160x160.jpg

Tussen maandag en dinsdag zijn er deze week op vijf plaatsen in Brabant en Zeeland vaten met drugsafval gedumpt. Het gaat om bijna 150 vaten. In Hilvarenbeek zijn vannacht 41 drugsvaten achtergelaten langs een B-weg. In Fijnaart zijn ook tussen de dertig en veertig vaten gevonden.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/extreme-piek-in-dumpen-van-drugsafval-in-brabant-1.5666461

juist in het grensgebied vind dit veel plaats, al heel lang, ze opereren vaak vanuit Nederland net over de grens in België en andersom.
en daar tussen vele bosgebieden zonder veel mensen per m2 en geen camera's etc....perfect dus voor dit soort zaken....misschien beter maar legaliseren...kan het gewoon naar de milieustraat, kraak, stort...hoe het ook heten mag.

:oops::off: goed bezig @Myronprps ...en leuk verhaal....zie je binnenkort op de sc...neem je je Zeeuwse juweeltje mee....wil hem wel ff een keer vasthouden natuurlijk:)

Laatst bewerkt:
Extreme piek in dumpingen drugsafval
GEPUBLICEERD OP WOENSDAG 27 JANUARI 2016 14:33
drugsafval-160x160.jpg

Tussen maandag en dinsdag zijn er deze week op vijf plaatsen in Brabant en Zeeland vaten met drugsafval gedumpt. Het gaat om bijna 150 vaten. In Hilvarenbeek zijn vannacht 41 drugsvaten achtergelaten langs een B-weg. In Fijnaart zijn ook tussen de dertig en veertig vaten gevonden.

Bij Poortvliet werden op twee plekken in totaal dertig vaten gevonden en bij Sint-Philipsland twintig vaten. De politie weet niet of de dumpingen verband houden met elkaar. Dit jaar zijn er in Nederland al achttien dumpingen geweest, aldus BN/De Stem. Doorgaans zijn de meeste dumpingen in Noord-Brabant.

In 2014 registreerde de politie in heel Nederland circa 200 dumpingen. Vorig jaar waren dat er 130. Als de huidige trend doorzet wordt 2016 een nieuw recordjaar.

juist in het grensgebied vind dit veel plaats, al heel lang, ze opereren vaak vanuit Nederland net over de grens in België en andersom.
en daar tussen vele bosgebieden zonder veel mensen per m2 en geen camera's etc....perfect dus voor dit soort zaken....misschien beter maar legaliseren...kan het gewoon naar de milieustraat, kraak, stort...hoe het ook heten mag.
Helemaal mee eens, dat ik gewoon SHIT!!!
Maar je moet niet TE bang zijn natuurlijk... Straks kan je niks meer.

kuchie kuchie on topic kuchie kuchie
Jaaaa, mee eens, mijn excuus!
Vanaf nu verder met jou BOS!!!
Ik word daar gewoon enthausiast van! Over een X tijd weer zagen in mijn opa's bos ook :). Zin in!!!
Dat planken zagen van jou vind ik erg tof, toch heb hem er ook al 100.000 filmpjes over op you-tube bekeken.
Zelf heb ik een Stihl 015...
015_2.jpg

Dus daarmee kan ik geen planken zagen, maar mijn vader heeft een zware Husky (Huqvarna) waarmee het wel kan.
Van de winter zullen we eens een stam laten liggen.
Heb jij je systeem gewoon gekocht?
Ik zit er aan te denken om zelf iets te bouwen. En gelijdesysteem ofzo.

Trouwens, je kwam ook naar de SC geloof ik? Neem ik ook mijn baby zaagje mee :).

• Leuk
Waarderingen: Ray
Over een X tijd weer zagen in mijn opa's bos ook :). Zin in!!!
Dat planken zagen van jou vind ik erg tof, toch heb hem er ook al 100.000 filmpjes over op you-tube bekeken.
Zelf heb ik een Stihl 015...
Dus daarmee kan ik geen planken zagen, maar mijn vader heeft een zware Husky (Huqvarna) waarmee het wel kan.
Van de winter zullen we eens een stam laten liggen.
Heb jij je systeem gewoon gekocht?
Ik zit er aan te denken om zelf iets te bouwen. En gelijdesysteem ofzo.

Trouwens, je kwam ook naar de SC geloof ik? Neem ik ook mijn baby zaagje mee :).

kijk wel uit met welke zaag je planken wilt gaan zagen en zorg ook dat je een speciale langhout ketting erbij hebt.
je moet eigenlijk een zaag hebben die een overkill aan vermogen heeft zodat je geen warmloper krijgt. een normale zaag is gebouwd om per keer maximaal 20sec te draaien als je planken gaat zagen zit je al gauw op 40sec minimaal. vandaar extra vermogen.

ik zal mijn systeem meenemen maar waarschijnlijk gaat het zagen niet lukken vanwege wat @Rataplan ook heel slim aangeeft er ook anderen op de camping zitten. ik zal wel een mini stam meenemen dat mochten we er toch alleen staan dan kunnen we een klein beetje zagen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha mooie hout sculpturen in het voor uitzicht:thumbsup: en maar zagen.;)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Adri: misschien kan je een beetje verder van de grens een stukje bos kopen. Of maakt dat absoluut geen verschil?
Ik heb een hele tijd naar bosgrond gezocht, maar uiteindelijk een stuk braak grond gekocht waar ik zelf dus alles kan kiezen. Duurt natuurlijk nog een half leven eer daar degelijke bomen op staan :p
Hier in Brabant word veel drugs afval gestort,en ik wil zelf niet te ver rijden voor mn grondstukje.

Maar @Adri , wat heeft dat met het grensgebied te maken? Ik denk dat mijn opa's strook bos zo'n 1,5 km. van de grens met Duitsland ligt...
Daar word het toch niet anders van dan wanneer het midden in Nederland zou liggen?

En als je daarmee rekening moet houden, dan kan ik beter ook niet meer over straat lopen, want stel dat ik word overreden door een auto...
Ja toch?
Ik koop zelf niks meer in Nederland heb mn zinnen gezet op emigreren ongeveer 5 jaar geleden, als mn zoon afgestudeerd is en fatsoenlijk gesetteld dan wil ik vertrekken.

Hele tijd terug eens de vraag gekregen of ik een enorme werkplaats en nee totaal niet haha. Simpele werkbank in elkaar geknutseld ooit met wat planken recent erbij voor allerlei rotzooi. Een klein hoekje is eigenlijk alles wat je nodig hebt. Onder de werkbank heb ik mijn kettingzagen en draaibank nog staan en verder wat tweemans zagen aan een muur achter mij. Hier een foto van mijn soort van nette maar toch niet opgeruimde werkplaats haha
IMG_3967.JPG

Vandaag een nieuwe geleider gemaakt voor de alaskan saw mill, werd het ietwat zat om steeds een ladder erop te monteren met allerei bevestigingsplaatjes. Deze geleider leg ik op de boomstam en schroef hem vast in de schors en klaar. Het ontwerp komt van een man uit de serie mountain men. Twee balken met daarop een steigerhouten plank. ik ga waarschijnlijk nog 2 setjes bevestigingsplaatjes monteren om deze geleider bij stammen van elke lengte goed te kunnen gebruiken. De hele geleider is 2,70m lang.
6701d265-b6ed-4f14-b5df-211c622b579c.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag ook begonnen aan een boogzaag, ik zag dit model eerst op de website van Dave Canterbury als take down bucksaw. Model gejat en ietsjes veranderd zodat een zaagblad in nederlandse maten er in past, zo'n blad kost iets van €7 dus kan je voor €7ps flink wat zagen op voorraad hebben. Het is voor mij nogal een speciaal zaagje omdat dit eiken bij mij uit het bos komt en door mij zelf verzaagd is. Oftewel weer een stapje op de weg richting zelfvoorzienend leven.

Frame is nu nog erg ruig en dik maar de eerste stap is er.
EDIT: gebaseerd op deze zaag: https://www.selfrelianceoutfitters.com/products/campcraft-take-down-buck-saw?variant=24820715137
IMG_4025.JPG

Vandaag ook begonnen aan een boogzaag, ik zag dit model eerst op de website van Dave Canterbury als take down bucksaw. Model gejat en ietsjes veranderd zodat een zaagblad in nederlandse maten er in past, zo'n blad kost iets van €7 dus kan je voor €7ps flink wat zagen op voorraad hebben. Het is voor mij nogal een speciaal zaagje omdat dit eiken bij mij uit het bos komt en door mij zelf verzaagd is. Oftewel weer een stapje op de weg richting zelfvoorzienend leven.

Frame is nu nog erg ruig en dik maar de eerste stap is er.
EDIT: gebaseerd op deze zaag: https://www.selfrelianceoutfitters.com/products/campcraft-take-down-buck-saw?variant=24820715137
Bekijk bijlage 5079
Dat ziet er netes uit...hoe ga je het kabelsysteem maken zodat de zaag steeds gespannen blijft?

Terug
Bovenaan