Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar krijg je er daarna nog wat van te horen, of is dat alleen als ze tot de conclusie komen dat er eigenlijk niks aan de hand is. Ik heb anderhalf jaar geleden ook mijn nieuwe auto cash betaald. Nu zie ik dat op enig moment het bedrag waarboven gemeld moet worden is verhoogd naar €25000,- en zo duur was mijn auto niet maar het oude bedrag ging ik toch wel ruim overheen. Ik heb er echter nooit meer wat van gehoord.Het heeft je gegarandeerd een MOT melding opgeleverd.
(als het inderdaad 2001 was toen je dit heb gedaan)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_melding_ongebruikelijke_transacties
En je heb een paar mensen flink wat werk bezorgd met het uitpluizen van je financiële situatie.
Maar krijg je er daarna nog wat van te horen, of is dat alleen als ze tot de conclusie komen dat er eigenlijk niks aan de hand is. Ik heb anderhalf jaar geleden ook mijn nieuwe auto cash betaald. Nu zie ik dat op enig moment het bedrag waarboven gemeld moet worden is verhoogd naar €25000,- en zo duur was mijn auto niet maar het oude bedrag ging ik toch wel ruim overheen. Ik heb er echter nooit meer wat van gehoord.
In 2005 ontving het Meldpunt 181.000 meldingen van ongebruikelijke transacties. Na beoordeling door het Meldpunt werden hiervan 38.000, met een totaal bedrag van 1,1 miljard euro als verdacht doorgegeven aan o.a. de politie. In 2007 ontving het Meldpunt 214.040 meldingen van ongebruikelijke transacties. Na beoordeling door het Meldpunt werden hiervan 45.656 als verdacht doorgegeven aan o.a. de politie.
OK, dan zal dat ongeveer de verklaring zijn waardoor ik er niks meer van gehoord heb. Ik had het geld op een verklaarbare manier in bezit gekregen waarbij die verklaarbare manier ook nog eens volkomen legaal was. Jammer, had zo'n persoonlijk bezoek op zich best kunnen waarderen. Gewoon om het eens mee te maken.Als er een "verdachte" transactie plaatsvindt, wordt deze gemeld.
Daarna wordt er aan de hand van de persoonsgegevens heel snel bekeken of de "dader" op een logische wijze aan deze hoeveelheid geld komt.
Dus als jij gewoon gespaard hebt, dat bij de bank op neemt en dan cash uitgeeft aan een auto, dan is het rijtje snel gemaakt. Dit is de beoordeling van het meldpunt.
Echter als jij 25.000 euro cash afrekent zonder dat je op een "logische" wijze aan het geld komt, dan wordt de transactie als verdacht doorgegeven.
Volgens mij zijn bitcoins bij een shtf ook niet handig.
a : De overheid kan het internet uitschakelen ( bitcoins niet meer bereikbaar of te gebruiken).
b : Bij een stroomstoring is hoogst waarschijnlijk gebruik van internet ook niet mogelijk ( bitcoins niet meer bereikbaar of te gebruiken).
Voor het laatst kon men 100 gulden omwisselen bij DNB. Wat is het nog waard?
https://www.hollandgold.nl/nieuws/honderd-gulden-door-inflatie-bijna-waardeloos/
Een alinea, maar lees het hele stuk eens :
Gaan we uit van de officiële inflatiecijfers, dan mogen we veronderstellen dat je in 1970 met een briefje van honderd gulden evenveel kunt kopen als met €196,23 in 2015. Dat is meer dan vier keer zoveel als de €45,38 die je tot en met vandaag kon krijgen bij de Nederlandsche Bank. Tussen 1970 en 2015 is dus 75% van de waarde van dit bankbiljet verdampt. Ben je er echter van overtuigd dat de inflatiecijfers jarenlang structureel te laag zijn weergegeven, dan is het verlies aan koopkracht nog veel groter geweest dan die 75%.
Dat heb je heel goed gezien. Bij een oorlogssituatie gaan al je eigendommen op de bank op slot en kan worden geconfisqueerd. Nee dank je, dan maar niet.Over de goudstandaard gesproken: er zijn al verschillende initiatieven op het internet te vinden die goud weer als standaard invoeren. Zo heb je bijvoorbeeld Goldmoney.com waar je elk willekeurig bedrag kan storten, dat wordt dan gekoppeld aan fysiek goud in verschillende kluizen wereldwijd en vervolgens zie je die waarde terug in je account. Je kunt dan mensen die ook een Goldmoney account hebben betalen in goud, je kunt een Gold Cash Card aanvragen waarmee je als een creditcard kan betalen, je kunt door sparen en fysiek goud (vanaf 10 gram) laten uitbetalen en opsturen. Als de waarde van goud omhoog gaat, gaat de waarde van je portemonnee ook omhoog en vice versa. Ook hierbij het probleem dat het online is en dus eigenlijk gecontroleerd en eventueel zelfs afgesloten kan worden op het moment van een SHTF, waardoor je dus niet meer bij je goud kan.