Ray
SHTF Expert
Dat was niet Newton maar ene Rudolf Clausius ongeveer kleine twee eeuwen later.Heb jarenlang tandenborstels uit hotels en vliegtuigen verzameld en die zitten in dunner plastic dan die van de drogist, of alleen in een doosje of met een kapje en die worden er echt niet mooier op in de loop der jaren. Alles neigt naar entropy zoals Newton ons wist te vertellen.. daarbij poets ik elektrisch . En het elastiek in sokken vergaat.
Prachtig trouwens, de Entropie theorie, mijn favoriet en zelfs voor een leek te begrijpen.
Je poets NU elektrisch, maar wellicht niet meer als het stopcontact het even niet meer doet. Handmatig poetsen met zo'n klein Oral-B kopje is toch echt een crime. Hier liggen wel wat tandenborstels, scheermesjes e.d. klaar. Degelijk spul, niet gejat uit 't vliegtuig of hotel . Tandpasta sowieso, dat was een paar maanden geleden in de uitverkoop dus bespaart weer wat centjes de komende vijf jaar oid.
In het algemeen is het wel zo dat mensen met weinig centen over het algemeen het beste af zijn met spullen preppen. Koop in een aanbieding wat je sowieso al gebruikt, dan scheelt het preppen zelfs geld ipv dat het extra kost. Mijn koffie, tandpasta dus, toiletpapier, olijven, blikjes vis en heel veel andere spullen heb ik dus altijd tegen aanbiedingsprijs.
Mensen met meer budget hebben een probleem extra. Waar laat je je vermogen zowel nu als voor een SHTF geval? Voor dat laatste gaat er weinig boven edelmetalen, bij de rest is het toch altijd afwachten of het nog iets waard is en of je er bij kunt/mag.