Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
We zaten hem natuurlijk al wel aankomen; het Coronavirus wordt aangegrepen om het contante geld (lees: vrijheid) verder aan banden te leggen. Wie kan dat weer mooi verwoorden? Swen Hulleman.....
...omzetten in prep middelen dan maar .
Western Union accepteert max. 5000 euro per keer bij afhalen op hun kantoor in de Filipijnen. Kosten 8,90 euro. Maar als je binnen 1 week nog zo'n bedrag wil zenden, dan kan dat alleen naar een bankrekening.@PBear
Kijk ook eens naar tempo.eu voor het versturen van euro's naar de Filipijnen. Gaat sneller dan normaal bankverkeer en is goedkoper (1000eur = ca. 7 eur fee).
Je kan geld sturen naar een bank account of cash-out bij bv Palawan Pawnshop en diverse Filipijnse banken.
Het is al weer een tijdje aan de gang om et gebruik van contant geld lastiger te maken. Niet alleen is het maximumbedrag van contante geldopnames stapsgewijs verlaagd, maar ook het uitgeven van contant geld wordt lastiger gemaakt. Zowel door het maximum transactiebedrag te verlagen als door de coronamaatregelen. Voor dat laatste kan ik welbegrip opbrengen al moet ik er de kanttekening bij maken dat het argument van mogelijke besmetting via het uitwisselen van contanten kennelijk niet gehanteerd wordt bij het uitwisselen van goederen o.a. in de supermarkt. Zo wordt het net rond de vrije besteding van inkomen geleidelijk gesloten en wordt de burger aan de genade van de overheid (aangestuurd door de banken) overgleverd. Wat overblijft is een vrijheid van meningsuiting, die gemakkelijk door de overheid genegeerd kan worden.Het valt me op dat geld pinnen steeds lastiger wordt...
Alle kantoren van de ING in mijn regio, met daarbij ook de pinautomaten aan de buitenkant van het kantoor, zijn gesloten.
De pinautomaten van de ABN, die dichtgetimmerd zijn nav de plofkraken, zijn nooit meer opengegaan en de pinautomaat in de Appie is steeds vaker leeg.
De dichstbijzijnde flappentapper voor mij is nu 6,2 km verder.
Leuk, als je op leeftijd bent en geen auto hebt: je moet dan gedwongen met het OV (en dan alsnog 1,4 km lopen)
De stemmingmakerij zit er goed in: contant geld is vies!
https://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/medisch/hoe-vies-is-cash-geld/ar-BB13b0Bd?ocid=spartandhp
Geld is altijd vies geweest, letterlijk en figuurlijk.
Geld is altijd vies geweest, letterlijk en figuurlijk.
In deze corona tijd is het in België niet verboden met contant geld te betalen.In verband met het carona-virus kan je hier in België zelfs je brood niet contant betalen. Hopelijk veranderd dit weer na de crisis, maar ik ben bang , dat de banken de kosten van electronisch betalen zo laag gaan maken, dat we gesjost zijn.
Waar een virus al niet goed voor is. De nieuwe regels, in verband met het virus, zijn er vaak om ons te “beschermen”.
Ze worden alleen niet meer teruggedraaid.
Dan zit je nog in een goede streek, waar ik zit willen ze juist allemaal met bankkaart betaald wordenIn deze corona tijd is het in België niet verboden met contant geld te betalen.
Het wordt wel aangeraden om met een kaart te betalen.
Ik ken in mijn streek nog heel wat winkels die zelfs geen betaalterminaal hebben.
Dan wordt het tijd dat je aan verhuizen denkt.Dan zit je nog in een goede streek, waar ik zit willen ze juist allemaal met bankkaart betaald worden
Een week voor de lockdown zei mijn moeder jongen je zou eens nieuwe stralings platen moeten halen voor in mijn houtkacheltje. Wel precies 9 weken later krijg telefoon dat ze binnen zijn en ze mag ophalen.In deze corona tijd is het in België niet verboden met contant geld te betalen.
Het wordt wel aangeraden om met een kaart te betalen.
Ik ken in mijn streek nog heel wat winkels die zelfs geen betaalterminaal hebben.