RockyFlats
Ruttaan
@Alberto , ik vind het een doordacht pakket.Ik heb mijn GHB gisteren een update/nazicht gegeven, naar aanleiding van de huidige situatie.
Ik werk op zo'n 34km van huis, een kleine 8u stappen dus.
Naargelang de situatie heb ik verschillende locatie waar ik naar toe kan om, als de wegen dicht zitten, verder te kunnen met een fiets of motorfiets. Ik veronderstel ook dat ik ergens wel een fiets tegenkom onderweg, indien plan A (wagen), plan B (motor) wegvallen. In het alle slechtste geval wordt het dus stappen.
Inhoud GHB:
- Waterfilter
- Twee waterflessen (worden gevuld bij start SHTF)
- 4 reddingsdekens
- 1 Poncho
- Noodfluitje
- Compas
- Drie opgerolde vuilniszakken
- 5 karabijnhaken
- 4 FFP2 maskers
- 40 meter paracord
- Twee aanstekers
- Lampje op batterij
- Solar powerbank
- Zaklamp
- EHBO set (met extra pijnstilling + scalpels)
- Rol toiletpapier (vacuüm getrokken)
- Muts, sjaal, kousen, ondergoed (vacuüm getrokken)
- Multitool
- Mes en breekmes
- Pak sigaretten ;-)
- Blikje tonijn, sardines en een pak energierepen
Dit alles in een stevige rugzak. Totaalgewicht: 5,8 kg, wat nog comfortabel draagbaar is voor lange tijd.
In de wagen ook nog een paar comfortabele schoenen en twee flessen water van twee liter.
Zelf heb ik er nog een noodslaapzak in, die ik als een mini-tentje beschouw: rondom beschut. Zou je twee nooddekens daardoor vervangen dan scheelt dat wellicht een kierenjacht onder de brug?
Wellicht is een pakje sterke snoepjes ook niet slecht, Fisherman's Friend of zo?
Naast het paracord zou ook 80lbs HPPE braided vislijn niet slecht zijn. Met een breuksterkte van 40 kg kan je veel nuttigs doen, het is spotgoedkoop, sterker dan aramide en het neemt nauwelijks ruimte in beslag.
Heb je nog ruimte voor een Baofeng portofoon? Je zou dan via UHF/VHF contact kunnen zoeken met anderen en het heeft FM-radio ingebouwd zodat je nieuwsberichten kunt ontvangen, en de staatspropaganda!