• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Get home? GHB en EDC combinatie

Ik heb mijn GHB gisteren een update/nazicht gegeven, naar aanleiding van de huidige situatie.
Ik werk op zo'n 34km van huis, een kleine 8u stappen dus.

Naargelang de situatie heb ik verschillende locatie waar ik naar toe kan om, als de wegen dicht zitten, verder te kunnen met een fiets of motorfiets. Ik veronderstel ook dat ik ergens wel een fiets tegenkom onderweg, indien plan A (wagen), plan B (motor) wegvallen. In het alle slechtste geval wordt het dus stappen.

Inhoud GHB:
- Waterfilter
- Twee waterflessen (worden gevuld bij start SHTF)
- 4 reddingsdekens
- 1 Poncho
- Noodfluitje
- Compas
- Drie opgerolde vuilniszakken
- 5 karabijnhaken
- 4 FFP2 maskers
- 40 meter paracord
- Twee aanstekers
- Lampje op batterij
- Solar powerbank
- Zaklamp
- EHBO set (met extra pijnstilling + scalpels)
- Rol toiletpapier (vacuüm getrokken)
- Muts, sjaal, kousen, ondergoed (vacuüm getrokken)
- Multitool
- Mes en breekmes
- Pak sigaretten ;-)
- Blikje tonijn, sardines en een pak energierepen

Dit alles in een stevige rugzak. Totaalgewicht: 5,8 kg, wat nog comfortabel draagbaar is voor lange tijd.

In de wagen ook nog een paar comfortabele schoenen en twee flessen water van twee liter.
@Alberto , ik vind het een doordacht pakket.

Zelf heb ik er nog een noodslaapzak in, die ik als een mini-tentje beschouw: rondom beschut. Zou je twee nooddekens daardoor vervangen dan scheelt dat wellicht een kierenjacht onder de brug?

Wellicht is een pakje sterke snoepjes ook niet slecht, Fisherman's Friend of zo?

Naast het paracord zou ook 80lbs HPPE braided vislijn niet slecht zijn. Met een breuksterkte van 40 kg kan je veel nuttigs doen, het is spotgoedkoop, sterker dan aramide en het neemt nauwelijks ruimte in beslag.

Heb je nog ruimte voor een Baofeng portofoon? Je zou dan via UHF/VHF contact kunnen zoeken met anderen en het heeft FM-radio ingebouwd zodat je nieuwsberichten kunt ontvangen, en de staatspropaganda!😉

Ik zou het over een andere boeg gooien.

8 uur lopen, met de juiste mindset te doen. Wat heb je nodig om de juiste mindset te houden en door te stappen? Op basis daarvan je tas vullen.

Klein voorbeeld. Ik hou niet van de nacht of donkere plekken. Om altijd licht te hebben heb ik dus een knijpkat mee.

Kou daar hou ik ook niet van, dus bij de action van die eenmalig warme inleg zolen en hand warmers gekocht. En als laatste heb op z’n minst water bij je. Water vullen bij het begin van een shtf kan je vergeten.

Veel succes!

Lees ik daar een challence voor morgen om thuis te komen?
Andere vraag of insteek: waarom wil je naar huis?
Ik denk dat 24u overleven op kantoor beter is dan gaan lopen door de storm. Jarenlang heeft er een slaapzak gelegen op de kast van een collega: aandenken van een overnachting in de jaarbeurs...
😊 Voor mijn lol 8 uur lopen? Ehm….liefst niet. (Morgen kan ik niet, ben ik al thuis.😇)

Een nacht op kantoor doorbrengen is zeker en optie, wachten tot de ergste storm of andere gekkigheid is gaan liggen kan veel verstandiger zijn dan je zomaar naar buiten in (min of meer) onbekend gebied te begeven.

Jaren terug de 4 daagse van Nijmegen gelopen.(Jawel de 4 x 50km).
Het eerste jaar was fysiek het zwaarst, om de kilometers in de benen te trainen.
Het jaar daarop was die fysieke belasting veel makkelijker om te doen, de kilometers zaten nog een beetje in de benen. De ongemakken die optreden kende je al. Het ergste was de wetenschap dat je vanaf de start een volle dag enkel aan het lopen was. Mentaal viel het me toen zwaarder dan fysiek. En nee, geen 3e jaar meer gelopen.

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Kofferbak vol: die snap ik niet want je hebt niet MEER spullen . Allen zijn de spullen anders gesorteerd. Uiteindelijk heb je ook maar één rugzak.
je vult die met vooraf gesorteerde items.
Geliefden thuis: dat kan maar als de achterliggende idee is dat ze volledig overgeleverd zijn aan tiktok i.p.v. zelfstandigheid, dan gaat er primair iets mis. Zijn ze te jong voor zelfstandigheid dan zijn ze ook niet alleen thuis.

Kofferbak vol: die snap ik niet want je hebt niet MEER spullen . Allen zijn de spullen anders gesorteerd. Uiteindelijk heb je ook maar één rugzak.
je vult die met vooraf gesorteerde items.
Geliefden thuis: dat kan maar als de achterliggende idee is dat ze volledig overgeleverd zijn aan tiktok i.p.v. zelfstandigheid, dan gaat er primair iets mis. Zijn ze te jong voor zelfstandigheid dan zijn ze ook niet alleen thuis.

Ow, op die manier.
Ik had het anders begrepen. Ik dacht per situatie een rugzak.
Dat is idd wel een mooie optie die je daar geeft.

Terug
Bovenaan