Sweetlake92
Survivor
Pfoe 15 maanden maar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
er zijn een heleboel vallen voor vogels die mag je verzamelen ,alleen niet zetten in nederland@Flos
Hoe haal je die vogels allemaal naar beneden?
En heb je dan ook een soort jachthond die ze ophaald.
En werkt de truuk met een doosje die met een stokje omhoog staat ook.
Dus als vogel er onder loopt (soort val) dan snel stokje met touwtje wegtrekken.
Ik las dat er in het engels een spreekwoord is 'To eat crow' wat niet positief is omdat het heel vies zou smaken. In India worden kraaien echter wel weer gegeten.
Ik heb ooit geleerd dat eigenlijk alles aan roof- en aaseters niet echt appetijtelijk is (dus roofvogels, vissende vogels, kraaiachtigen) .
Ik zal beginnen met de rechtbekken. Ekster Gaai Kauw Kraai ( zwart of bond ) Roek en Raaf.
De laatse 2 heb ik nog niet gegeten omdat ze waar ik woon niet voorkomen.
Maar de rest smaakt eigenlijk allemaal gelijk. Ze zijn taai hebben kraakbeen waar je er geen verwacht. Maar zijn vooral zeer bitter van smaak.
Dus geen aanrader.
Dat klinkt voor mij niet erg aantrekkelijk. Heb ooit eens een dooie reiger gesloopt om de vleugel en schedeltje te prepareren en bah, wat een vieze vislucht komt er van zo'n beest. Op basis van die ervaring zal het toch een van de laatste vogels zijn die ik ga eten als 't nodig is.
Gelukkig niet die Ooievaar van de Vijverberg, O o Den Haag, mooie stad zonder reigers.......De Haagse politie heeft een dakloze man opgepakt die een vuurtje had gestookt in het Haagse Bos en daar een blauwe reiger op had gebraden. De uit Rusland afkomstige man had de vogel zelf geslacht, bereid en opgegeten. Zie: https://www.nu.nl/binnenland/516109...haag-stoken-vuur-en-opeten-blauwe-reiger.html
De Haagse politie heeft een dakloze man opgepakt die een vuurtje had gestookt in het Haagse Bos en daar een blauwe reiger op had gebraden. De uit Rusland afkomstige man had de vogel zelf geslacht, bereid en opgegeten. Zie: https://www.nu.nl/binnenland/516109...haag-stoken-vuur-en-opeten-blauwe-reiger.html
Begin maar met ganzen daar zijn er in Nederland wel genoeg van
succes
De Haagse politie heeft een dakloze man opgepakt die een vuurtje had gestookt in het Haagse Bos en daar een blauwe reiger op had gebraden. De uit Rusland afkomstige man had de vogel zelf geslacht, bereid en opgegeten. Zie: https://www.nu.nl/binnenland/516109...haag-stoken-vuur-en-opeten-blauwe-reiger.html
3 weken terug had ik een gans geschoten. Daarvan heb ik enkel de bostfilets uitgesneden.
Deze heb ik na het besterven een dag of 5 in een kruiden pekel gelegt.
Daarna heb ik die dan koud gerookt. Dwz dat de temperatuur niet boven de 17 a 18 graden komt.
22u heeft het rookproces geduurd. Ik heb er een mede prepper van laten proeven. Dan ik de rest van de ganzeborst nog wat te drogen gehangen. In de garage.
Zaterdag had ik vrienden op bezoek. En het voorgerecht was carpatio van gerookte ganze borst.
Mijn vrienden zijden dat het voor de vingers af te likken was.
3 weken terug had ik een gans geschoten. Daarvan heb ik enkel de bostfilets uitgesneden.
Deze heb ik na het besterven een dag of 5 in een kruiden pekel gelegt.
Daarna heb ik die dan koud gerookt. Dwz dat de temperatuur niet boven de 17 a 18 graden komt.
22u heeft het rookproces geduurd. Ik heb er een mede prepper van laten proeven. Dan ik de rest van de ganzeborst nog wat te drogen gehangen. In de garage.
Zaterdag had ik vrienden op bezoek. En het voorgerecht was carpatio van gerookte ganze borst.
Mijn vrienden zijden dat het voor de vingers af te likken was.
Dat bedoel ik maar de eigenlijke vraag was hoe smaken halsband parkieten.