wildemossel
Diehard Prepper
Emmmm, blijkbaar zijn ze bij de Aboriginals traditioneel eten : https://www.soundies.eu/blog/lekker-parkietjes/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat bedoel ik van af welk jaar kommen ze in china voorWaar vandaan?
Je bedoelt waarschijnlijk in het algemeen dat het ook kan zijn dat de halsbandparkiet pas na 1330 in China verzeild is geraakt? Zou kunnen. Ik weet het niet. Ik weet ook niet of ze nu in China gegeten worden. Wellicht heeft iemand ooit halsbandparkiet in Hongkong gegeten? Sowieso, heeft er iemand ooit gehoord van het eten van parkieten?
van af welk jaar kommen ze in china voor
alles is mogelijk.
Dan vraag ik me toch nog af. Zou uil eetbaar zijn? En hoe maak je dat dan klaar? Hoe, hoe, HOE?
Haha @Dreutel, die uil was een grap. Want wanneer zie je nou een uil? En hoe vang je die? Hoe, hoe, hoeeee?
Hebben de Nederlanders ook niet de Dodo opgegeten?
Tip om te eten [in IJsland]: gefermenteerde haai en papegaaiduiker!
Uit een ander draadje:
Blijkbaar was het smakelijk @zonnebrood , weet je nog hoe die papegaaiduikers werden klaar gemaakt?
Ik geloof dat ze het beest gewoom begraven in de grond en het daar laten rotten/vermenteren. Vooral het hart schijnt een delicatesse te zijn. Bij ons worden ze gekookt in melk. Echter is het een zeldzaamheid wanneer je het op het menu tegenkomt aangezien het beest op de rode lijst staat (wist ik toen niet overigens... Schaam schaam)
Beetje het gravlax idee
@Dreutel , even na gevraagt: ze worden begraven in zeehondenhuid. De Iniut op groenland blijken dit ook zo te doen.
Op groenland klinkt dat als een koelkast . En nu de grote vraag: was het lekker?
Zout op de staart leggen, zei m'n moeder vroeger altijd.Maar hoe vang je die parkieten?
Maar hoe vang je die parkieten?
Waarom zou je er één willen vangen als je hem op wilt eten?
Parkieten zijn behoorlijke schreeuwers en leven in groepsverband het liefst. Ik zou dus dat gekrijs op telefoon of ander apparaat afspelen en in de bosjes met mijn .22 gaan liggen.
Maar met een vogelval en het juiste voer zul je ook wel wat vangen. Maar die zijn in Nederland verboden.