Ik ben nu niet tegen vaccins,wil wel eerst afwachten hoe het verloopt. Bv toen de nieuwe vaccin tegen baarmoederhalskanker kwam en mijn dochters de leeftijd hadden én in de eerste groep inenten zaten, wilde ik toch eerst even afwachten. Een kleine tijdsvertraging inbouwen, alleen al omdat de meiden van alles buitenproportioneel ziek werden. Dus jaartje later werden ze ingeënt(en ziek, natuurlijk, maar nu was er wel meer bekend over bijwerkingen)
Ik vind het hier in Nederland al goed als kinderdagverblijven geen ongevaccineerde kinderen aannemen, om zo de ukkies die nog geen weerstand(en vaccin gehad hebben) te beschermen.
Waarom zou ik me niet in laten enten?Omdat vaccinatiegekkies maffe verhalen de wereld instrooien? Of omdat ik met mijn onverantwoorde gedrag ouderen en mensen met een ziekte bewust in gevaar breng?
Ik ben juist blij dat ik wat kan doen zodat het leven voor hen ook weer leefbaarder kan worden. Mens zijn met de mensen. Verantwoording nemen. Bijdragen. Trots zijn(dat is toch wat al die gekke groepen willen, trots op boeren, trots op Nederland enz)
Hoe zit je hoofd in elkaar als je daar tegen bent?