Het tegenovergestelde is , als iedereen tot de leeftijd van 120 NIET perse ver op vakantie moest,
dan waren we naar 14 dagen van Covid 19 af geweest.
Wie gaat er nu nog naar Frankrijk, Portugal, Spanje ,etc. met het lamme excuus, "JA, ik mag dat van de regering" (jankend stemmetje)
Je mag in Duitsland op de snelweg ,op sommige plaatsen, 300 km per uur rijden, of het verstandig is, is een ander verhaal.
(Een zekere Michael Schumacher vond het onverantwoord)
Ik ben 50+, ga nergens onnodig heen, en een ieder die beweerd dat vakantie een basisrecht is,
wijs ik er op dat doodgaan dat ook is.
Als we gewoon binnen een straal van 250km vakantie hadden gehouden, waren alle problemen opgelost geweest.
En dat de jeugd blijft feesten, is verwerpelijk, maar ik begrijp het wel.
Ze zijn jong, en denken nog het eeuwige leven te hebben.
Maar alle 50+ mensen in Quarantaine? Als je alle onder de 50 in Quarantaine zet, is het ook snel opgelost.
Ze hebben nog tijd genoeg om verloren tijd in te halen.
Ik denk gewoon:
Geen onnodige verplaatsingen (IKEA kan zonder ons)
Geen buitenhuis eten en drinken.
Kan men niet koken, wordt volwassen en leer een maaltijd te maken.
Bedrijfskantines kunnen eten klaarzetten op bestelling, met beperkte keuze.
Winkelen met masker, en mensen die menen hun zin te mogen doen, dwangbuis en afzondering.
Géén bezoek voor 4 weken, met uitzondering van familie in eerste graad ( (stief/pleeg)Ouders , (stief/pleeg)Kinderen).
Wandelen is nog steeds perfect mogelijk.
Mondmasker waar 1.5 meter niet mogelijk is.
Alle recreatieve samenkomsten verbieden,
Theaters, Cafés, sportkantines 1 maand sluiten.
Voor niet essentiële verplaatsingen, vliegverkeer verbieden, grenzen sluiten.
Alle competitie stopzetten, (en topsporters net zoveel belasting laten betalen als mensen die wel werken nvr. ).
Alle vakanties buiten de eigen regio verbieden, of 1 maand quarantaine zonder inkomsten. (toch inkomsten, 100% staatskas)
Volgens mij zijn we dan binnen 3 weken uit de problemen.
Thuiswerken waar mogelijk verplichten ook regering en ambtenaren.
Nodige verplaatsingen (identiteitskaart, huwelijk, scheiding etc) alleen op afspraak en 1.5m afstand.
Nieuwe huwelijke, etc. eerste maand niet inplannen.