Ik heb nog niemand gezien die er iets van snapt.Ik snap hier werkelijk niks van..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb nog niemand gezien die er iets van snapt.Ik snap hier werkelijk niks van..
Ik begin steeds meer het bange vermoeden te krijgen dat we hier nooit meer vanaf komen....
Jouw bijdrages zijn altijd wel sterk en ik ben dan ook bang dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen dat we hier niet zo snel vanaf zijn als de mensen hopen. Uiteindelijk denk ik wel dat een merendeel van de bevolking immuun of enigszins immuun zal worden voor coronavirussen. Immers 50% herbesmet door een mutatie is nog altijd de helft minder dan de originele groep. Ook zal men steeds beter en sterker worden in het fabriceren en aanpassen van de coronavaccins.Zo negatief zie ik het nou ook weer niet.
Toen de Spaanse griep opdook rond 1918 is het ook goed gekomen.
Het verschil tussen toen en nu is dat we ons veel meer verplaatsen (maar rond 1918 was er door het eind 1e wereldoorlog een een enorme verplaatsing van mensen)
100 jaar na de Spaanse griep zijn er diverse artiekelen geschreven over "hoe groot is de kans dat..."
En die kans is ongeveer 100%. Dat we dan net rond de 102 jaar zitten is denk ik toeval.
Tijdens de builenpest ging ongeveer 60% dood aan dit virus.
Met corona zitten we ongeveer op 1% dus dat is een stuk gunstiger.
Het aanpassen van het huidige vaccin is zeer eenvoudig. Maar als het net zo snel gaat muteren als een influenza virus dan zijn we wel redelijk de Sjaak.
Als je het puur rationeel bekijk dan is het virus, inclusief de toekomstige mutaties voor de volle 100% uitgeroeid als je de discipline zou kunnen opbrengen om de hele wereld 14 dagen op slot te gooien. Achteraf is het makkelijk lullen maar de kosten van een wereldwijde lockdown van 14 dagen zijn een fractie van de kosten die er nu zijn gemaakt.
Het is de vraag op welk moment men eens gaat nadenken over een wereldwijde aanpak i.p.v. dat iedereen maar wat zit aan te klooien.
Zoals men het nu aanpakt gaat het inderdaad nog wel even duren.
En met even bedoel ik minimaal tot de kerst.
En dan zijn we dus 2 jaar verder en dat is ongeveer gelijk aan de tijd dat de Spaanse griep heeft bestaan tot het moment dat de zwakken dood waren en de rest immuun.
En goed ook. Want mensen kun je niet keer op keer opnieuw blijven vaccineren met een nieuw vaccin. Het is idd een doom scenario maar mochten de verhalen kloppen dat binnen een maand of twee het virus zover muteert dat een bestaand vaccin niet meer afdoende bescherming bied, dan is er nog maar één hoop en dat is een geneesmiddel in plaats van een vaccin.Maar als het net zo snel gaat muteren als een influenza virus dan zijn we wel redelijk de Sjaak.
Handig idd en hij houdt kennelijk de berichten per dag bij. Mooi dat je ook de planning en daadwerkelijke uitvoering kan zien. Die doelgroepen balken (vooral percentage) zijn handig om snel een overzicht te krijgen.In Nederland hebben we geen 'vaccinatieteller', maar wel de site van YorickB Hij verzamelt alle relevante vaccinatiedata. Erg tof. https://coronabeeld.nl/
Toch weerspreekt dit recente artikel dat bijvoorbeeld weer https://www.ad.nl/buitenland/amerik...tand-tegen-mutaties-van-coronavirus~a3c5a2e5/ waarin ze beweren dat het immuunsysteem van mensen steeds beter werkt tegen corona, ook tegen varianten.En goed ook. Want mensen kun je niet keer op keer opnieuw blijven vaccineren met een nieuw vaccin. Het is idd een doom scenario maar mochten de verhalen kloppen dat binnen een maand of twee het virus zover muteert dat een bestaand vaccin niet meer afdoende bescherming bied, dan is er nog maar één hoop en dat is een geneesmiddel in plaats van een vaccin.
Wat ik ervan begrepen heb, is niet de capaciteit voor het vaccineren het probleem maar de toevoer van het vaccin. Oftewel, producenten kunnen niet snel genoeg voldoende leveren.
Echt niet te geloven dit weer. Ik snap heel goed dat dit de eerste pandemie is en dat ze nog lang niet alles weten en dat ze handelen op adviezen van deskundigen, maar keer op keer blijkt dat ze er fors naast zitten met de besluiten.Dat blijkt toch niet het geval te zijn.
https://www.parool.nl/nederland/ned...t-karrenvrachten-vaccins-in-vriezer~b4b4c116/
Ik denk dat we wel mogen stellen dat het echt prutswerk is.
Echt niet te geloven dit weer. Ik snap heel goed dat dit de eerste pandemie is en dat ze nog lang niet alles weten en dat ze handelen op adviezen van deskundigen, maar keer op keer blijkt dat ze er fors naast zitten met de besluiten.
Rutte had het er gisteren al over dat er een evaluatie zal komen naar het hele gebeuren. Ik schat zo in dat dat de val van het volgende kabinet Rutte gaat worden...
Er wordt wel over nagedacht om mensen die Corona al gehad hebben, als laatste te vaccineren.Zou fijn zijn als er een Sneltest immuniteit bestaat. Zo kun je mensen die al op de natuurlijke manier immuun zijn, overslaan en diegene die niet of onvoldoende immuun zijn vaccineren als men dat wilt.
Zelfs in België hebben ze het op het moment beter georganiseerd.
Zo lang men op tijd vaccins levert, blijven ze op schema, en dat met zoveel "zelfstandige" gewesten.
Ze kunnen hier in BE zelfs rond de zomer alles afgerond gebben.
Ben ik nu slecht of niet?
Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb
Er is hier in BE helemaal niks beter georganiseerd. En de fabel dat we voor de zomer alles afgerond hebben kan je ook vergeten.
We zijn 3 weken aan het vaccineren en er is zijn welgeteld 2% gevaccineerd. Om aan hun magische 70% gevaccineerden te komen hebben we dus, aan dit tempo, nog 26 maanden nodig ... Op voorwaarde dat de aanlevering constant blijft. Ook daar wringt al een schoen, want de producenten kunnen de beloofde aantallen niet aanleveren.
Met andere woorden heeft de regering zich dus naar het goeie nieuws gerekend met onrealistische cijfers.
Dan spreken we nog niet over het feit dat de nieuwe Afrikaanse variant besmettelijker en immuun zou zijn tegen het vaccin. Dat wil dus zeggen dat het virus ons alweer een serieus stapje voor is en we opnieuw kunnen beginnen.
Vrijdag kwam de Belgische regering dan nog met de uitspraak dat kappers perspectief krijgen om op 13 februari de deuren te openen, op voorwaarde dat de cijfers goed zijn. Laten diezelfde cijfers nu net sinds vrijdag op alle vlakken weer de hoogte in te gaan.
Die contactberoepen gaan helemaal niet open gaan op 13 februari ...
Ook het goochelen met cijfers begint stilaan belachelijk te worden.
1e versie, okt 2020: Aantal nieuwe besmettingen per dag moeten gedurende drie weken onder de 50 liggen om te versoepelen;
2e versie, dec 2020: Aantal nieuwe besmettingen per dag moeten gedurende drie weken onder de 800 liggen om te versoepelen;
3e versie, jan 2021: Aantal nieuwe besmettingen per dag moeten gedurende drie weken onder de 2000 liggen om te versoepelen;
België is en blijft de slechtste leerling van de klas. De gemiddelden die men nu gebruikt verdoezelen simpelweg de harde realiteit.
En niet leveren vaccins , dat ligt niet aan regering, heel Europa kent dat probleem.