Op de Carboot heb ik verschillende MAG-LITE zaklampen laten liggen . Dit omdat ik 15 euro of meer daar teveel vond .
Bij 1 Duitser lag een mooie voor 12.50 , maar daar ontbrak het rubberen beschermkapje van de schakelaar .
Gisteren echter lag er bij de kringloop een MAG-LITE met een appart kleurtje en met opdruk " Classidur " . 1.50 Euro!
Na afschrijven van de batterijdeksel bleek ook waarom.
2 batterijen nog onderin behuizing . Vaster dan vast .
Uiteindelijk even YouTube geraadpleegd ivm constructie van zaklamp .
Zie link !
De eerste batterij die zichtbaar was heb ik een gat in geboord en zeer dikke houtschroef ingedraaid .
Kop van de schroef in de Bankschroef en met rubberen hamer tegen achterkant behuizing gemept . Langzaam kwam ie vrij .
Maar toen de tweede pff .
De dikke schroeven waren nu net te kort ( las klusje van gisteren , het verlengen van de bout , twee met kopsekanten tegen elkaar lassen ) .
Uiteindelijk niet klaar gekregen daar de schroef geen grip kreeg .
Dan maar houten steel via bovenzijde op lamphouder slaan en zo trachten de laatste Duracell eruit te krijgen .
Dat kon ik dus vergeten .
Gelukkig kreeg ik net genoeg ruimte om de borging er uit te krijgen .
Toen weer een paar flinke tikken via batterij zijde en zo kwam ook de laatste Duracell eruit .
Helaas is de lamphouder kapot , maar schakelaar en de rest is nog heel .
Nu wachten op een Donor lamphouder met schakelaar .
Foto 2 is oa de grootste corrosie plek te zien van bijna bijna 1 mm hoog en 1.5 cm doorsnee .
Die plekken schuur en poolijs ik eruit en dan heb ik een perfecte behuizing .
Alle verdere onderdelen zijn tenslotte oké.
In deze gaan 4 D Cellen