Oke, de Olight S2R baton II.
Ik heb deze lamp nu anderhalve week, niet al te lang, maar ik ga er toch wat over zeggen.
Het is een 18650 formaat lamp, alleen hij is wel klein! Hij is niet heel veel groter dan de batterij zelf zeg maar en ook dunner dan de meeste 18650 lampen!
De output power is op de turbo stand 1150 lumen wat een minuut of 2 aanhoud en dan snel terugzakt naar standje high.
Er zitten 3 reguliere standen op, low-mid-higt, daarnaast dus de turbo maar ook een moonlight stand... wat vind ik elke zaklamp die zich geschikt noemt om mee te gaan kamperen moet hebben.
Deze heeft dat en is 0,5 lumen. Ideaal s' nachts in je bivi.
Ook zit er een stobe op, geen idee wat ik er mee moet, maar gelukkig moet je 3 keer klikken en hem bewust aan zetten, je zet hem niet makkelijk per ongeluk aan.
Er zitten 2 makkelijk te activeren timers op namelijk 1 van 3 minuten en 1 van 9 minuten. Na die tijd schakelt de lamp uit.
Ideaal als je de zaklamp naast je neer legt in je bivi* en je de rits van de slaapzak nog dicht loopt te klungelen enz. Lamp gaat toch vanzelf uit
.
Het lichtbeeld is vind ik mooi gedaan. Er zit een TIR lens in, dus geen reflector. De TIR zorgt voor een brede redelijk evenredige lichtbundel.
Je verlicht er makkelijk mee wat je aan het doen bent enz. Het is niet 1 turbo bundel die ergens iets verlicht je daarmee verblind en voor de rest zie je niets...
Het licht is behoorlijk wit, en is 7500 K. Is dat fijn? Mwa... ja, is best oke... Ik ben normaal gesproken van de 4000 K en een hoge CRI waarde.
Deze lamp heeft een CRI waarde van 70... Ook niet echt iets om over naar huis te schrijven toch doet de lamp het overall GOED.
Met die clip die er aan zit hang je hem makkelijk in je broekzak, dat clipje werkt ideaal en ziet echt stevig vast (je krijgt een reserve er bij).
De zaklamp is makkelijk op te laden met een USB snoer met regulieren USB stekker. Aan de andere kant zit een ronde schijf die met een magneet achter op de zaklamp vastgekleeft word en automatisch begint te laden.
Rood is laden, groen is vol. Ideaal...
Maar we zijn preppers... kabel kapot? Kabel vergeten?
Geen probleem, haal de gemodificeerde 18650 uit de zaklamp en laad hem in een reguliere lader en JA dit kan met de 18650 in de S2R baton II wel!
Je kan ook een andere buttontop 18650 in de S2R baton II stokken, dat werkt ook probleemloos, ook 2 x een CR123 er in werkt in nood.
Je ziet online veel het gezeik over Olight dat ze speciale batterijen gebruiken... De batterij van sommige andere modellen passen niet direct in een lader soms, dat klopt, maar als je 3 seconden langer nadenkt dan kan het vaak wel i.p.v. meteen de toetsenbord ridder uithangen en negatieve dingen op internet zetten.
Over negatief gesproken... goedkoop zijn ze niet! Toch tot dusver geen spijt van de aankoop... Negatief negatief...
Voor mij is een zaklamp bij me dragen gelijk aan mijn portemonnee of telefoon. Ik draag 24/7 een zaklamp bij me, dus ik denk dat dit best iets mag kosten.
Tot dusver erg blij met het lampje
.
Te bewonderen op SC's waar ik kom.