Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gemeente: Groningenheel mss moet kanje hier eens kijken JJ https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jodiumtabletten/vraag-en-antwoord/krijg-ik-jodiumtabletten
Nee dus,,,, goed dat we het zelf hebben gekocht.
Voor mensen tot 40 jaar en zwangere vrouwen
De schildklier van kinderen is gevoeliger voor radioactief jodium dan de schildklier van volwassenen. Ook de schildklier van het ongeboren kind. Daarom zijn jodiumtabletten vooral voor kinderen belangrijk. Het slikken van jodiumtabletten boven de 40 jaar heeft geen zin. Want mensen vanaf 40 jaar hebben geen verhoogde kans op schildklierkanker.
De overheid adviseert mensen tot en met 40 jaar en zwangere vrouwen dichtbij de kerncentrale daarom jodiumtabletten te slikken. Verder weg van de kerncentrale krijgen alleen mensen tot 18 jaar en zwangere vrouwen dit advies. Het moment van inname is belangrijk. Luister daarvoor naar de officiële communicatie van de overheid via de radio en televisie.
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) werkt aan het plan voor de verspreiding van jodiumtabletten.
Let altijd op bij krijgertjes...let als je ze krijgt op de houdbaarheidsdatum...zoals ik eerder al postte(teruglezen is soms nuttig) liggen er ook al jaren pillen op de plank. Als die nu uitgedeeld worden is de uitdeeldatum niet hetzelfde als "tenminste houdbaar tot". Meestal is het bij deze pillen iets als "Nog tien jaar werkzaam"...maar als ze al negen jaar op de plank liggen...krijg je schijnveiligheid he...en tja, dáár is onze overheid erg goed in.Vind het wel raar dat er nu wel ineens Jodium tabletten in de regio Rotterdam word uitgedeeld.
Dit is nog niet eerder voorgekomen.
Ben er uiteraard wel blij mee.
Dat zijn hoogstwaarschijnlijk jodium tabletten met microgrammen, bedoeld voor mensen die het te weinig binnen krijgen of andere problemen hebben.Honderd podiumtabletten in Bunde (DE) gekocht voor €4,50, maar thuisgekomen dracht ik is dat wel genoeg,,,,
waar moet je van uitgaan???
Voor twee personen is dat 50 dagen.
Niet van de Nederlandse overheid, gewoon, van jullie eigen Belg.Ik woon dichter bij een Nederlandse kerncentrale dan bij een Belgische. Krijgen mijn kinderen en kleinkind ook pillen van de Nederlandse overheid? Neen dus.