in theorie hoort elke gemeente er te hebben liggen
die liggen er ook, bij de " veiligheidsregio's "
https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsregio
De apotheek is als de bom barst, de jan doedel om ze te gaan uitdelen
Die mag strakjes zijn deuren openen voor een hysteriche menigte
als de overheid het op een beetje tempo het voor elkaar gaat krijgen, na de boem , de pillen bij die apotheek te krijgen !!
in beide gevallen ( wel of geen pillen in de lades) , gaat de apotheker het niet makkelijk krijgen
en als het in het distributie- en implementatieplan van gemeente x staat ook nog wat scholen en zo .
Limburg bijvoorbeeld , denkt dat ze binnen 3 uur de pillen bij de 95 apotheken kan krijgen
persoonlijk heb ik zo mijn twijfel, Maar goed, dat zal wel aan mij liggen .....................
Dus :
Kaboem ...
iemand moet gaan beslissen dat het echt kaboem is, of dat hij/zij denkt dat het wel mee valt ......... , dus moet ook nog het lef/ballen/ruggegraat hebben de boel in gang te zetten.
tegen de tijd dat hij/zij die info heeft, moet de opdracht tot distributie er uit
en de mededeling naar het publiek dat ze pillen moeten halen (die melding komt pas als iedereen klaar is dus redelijk laat)
ondertussen is via nieuws en media zoals faceoffboek, het allang bekend, want dat werkt 100x sneller dan de overheid.
mensen staan dan al aan de deur en zo
en de pillen zijn nog onderweg
.... binnen 3 uur .... hmmmmm mja.