Gerber pocket square.
(Bron afbeelding: Website fabrikant Gerbergear).
Deeplink naar de website van de fabrikant.
Hij is ook te koop bij
knifes and tools (deeplink naar Knifes and Tools).
Ik was dit mesje helaas een tijd kwijt, maar bij het opzetten van de tent kwam hij ineens weer tevoorschijn
.
Ik heb het mesje om in dat "bij vakje" in je broekzak van een spijkerbroek te doen. Daar is die net niet te groot voor, en het is ook geen te klein rotmesje om mee te werken.
Ook valt het lemmet helemaal in de behuizing, en ziet e.e.a. er dus niet agressief of iets van opzichtig uit.
Van een afstandje zou het een USB stick kunnen zijn zeg maar. Mooie afwerking ook vind ik qua looks.
In mijn dagelijks leven is dit helaas een issue als ik iets als een mesje bij me wil dragen. Niet te veel aandacht trekken.
De clip is ook tot iets voorbij de behuizing zelf zodat het mes helemaal onzichtbaar verdwijnt eigenlijk. Ideaal dus.
Ik denk ik meld het hier even omdat vermoedelijk veel mensen een baan hebben of op plaatsen komen waar een "opzichtig" mes dragen niet direct gewaardeerd word of erger.
Qua snijden een prima mes, best dik nog qua lemmet en het is een convex. Recentelijk geslepen door
@Carismo , en superscherp nu, maar af fabriek komt hij ook scherp.
Het staal is 7Cr17MoV roestvast staal (roestvast is overigens altijd relatief, al mijn RVS messen roesten).
De hardheid is me onbekend.
Voor de rest zit er een prima werkende linerlock op.
Voors:
Design waarmee je in vele omgevingen toch een mes kunt bij je dragen zonder aandacht te trekken.
Stevig robuust ding.
Fijne goed werkende pocket clip (diep dragend ook).
Tegens:
Het openen met de duim hulp is niet direct super makkelijk, en zonder eelt op je duim doet dit misschien zeer na een 10 keer openen in een uur.
En omdat ik genoeg heb ven de filmpjes van Amerikanen over messen nu een Duitser:
En nog wat propaganda van de fabrikant: