Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Tanfana @J.J jullie zijn goed bezig mooi werk . Hebben jullie ook weleens met vissenhuid gewerkt ?
Ik heb dat vroeger weleens geprobeerd maar wist niet hoe je dit moest prepareren dus dat werkte toen niet echt
maat het is best wel sterk en dun . Ik zag een poosje terug een replica van een hele oude Vikingen lamp en in plaats
van glas gebruikte die heel dun opgespannen huid .Op zich slim bedacht want ik denk in die tijd dat glas heel erg duur
was en slecht verkrijgbaar .
gr will
Beste @Tanfana kan je een uitgebreide beschrijving op het forum zetten hoe wij wat voor vishuid dan ok maar moeten bewerken om het te kunnen verwerken.Ik weet dat er drie manieren zijn om visleer te looien. Met bast van wilg of eik. Met ei en met vet. In het workshopje heben we vishuid gebruikt dat in eikenbastwater heeft gelegen.
Daarna moest het met olie ingesmeerd worden en bewogen worden tot het droog was.
Afgelopen zomer vond ik bij een kringloopwinkel een mooie fles. Bij een ander kringloop een dillen eren riem. Met behulp van wat klinkboutjes/riet is het een leuk item geworden voor bij onze middeleeuwse kledij. Er moet alleen nog een kurk passen gemaakt worden.
Bekijk bijlage 9369
Styx heef de afgelopen tijd een bijl kop beschermer en een meshoes gemaakt maar die heeft hij al weggegeven voor hij foto's heeft gemaakt.