Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@houtheVolgens mij is het vooral beperkt houdbaar wat het niet echt een prepitem maakt..
Onder invloed van zuurstof wel, inderdaad. Dus de zakjes lekker dichthouden want die zijn namelijk zuurstofvrij afgesloten. Er zitten verschillende kleinere zakjes in een pak, dus je kunt het perfect doseren.Hier nog wat meer info over melkpoeder. De houdbaarheid is idd de vraag. 't Kan best een stukje over de THT, maar hoeveel is niet echt bekend.
http://preppers.nl/forum/threads/1685-Review-poedermelk-melkpoeder-instant-melk/
Melkpoeder bevat vetten en die worden ranzig onder invloed van zuurstof. Niet dat je er dan dood aan gaat, maar lekker is echt anders. (Andere vormen van bederf kunnen uiteraard wel schadelijk zijn voor de gezondheid.)
Als je het nu ook al gebruikt, kun je natuurlijk een voorraad rouleren.
Heel fijn. Volgens mij maakten ze toen prima spul.Ik heb dertig (30!) jaar oud melkpoeder van Campina (Elk) gedronken en het was echt prima.
Dan zal ik het zelf voor de zekerheid ook maar niet meer proberen over 30 jaarHeel fijn. Volgens mij maakten ze toen prima spul.
Tegenwoordig niet meer.
Ik had een pakje Campina ELK, dicht, geseald enzo, en het was toch echt bedorven.
Zeker, volle melk is vetter en is eerder bedorven. ELK is magere melk.Bestaat er misschien verschil tussen volle melk poeder en magere ?
@Rataplan bij de jumbo hebben ze two cows melkpoeder (4oo gram , goed voor 3 liter melk ,voor 4,05 euro , 2 jaar houdbaar )
maar hoe het smaakt weet ik niet
gr will
Het is ook mogelijk om melk te maken van noten. Noten zijn lang houdbaar. Of je maakt melk van havermout.
Hier staan drie manieren om melk te maken, inclusief foto's.
Er staat zelfs een recept dat je kan maken van de overgebleven pulp dus je hoeft niets weg te gooien.
Ja, tegen de achterkant van de winkel staan die potten zeker? Haha, grappig.Hoi!
Laatst had ik al eens een blik melkpoeder van Two Cows gekocht. Kun je bij onze plaatselijke jumbo kopen.
Vandaag een blik bijgekocht en toen meteen besloten het even te proeven. Tja, iets kopen wat we totaal niet lekker vinden is niet echt handig.
Conclusie: het smaakt gewoon naar houdbare melk. Het is dus prima drinkbaar. Dat vind niet alleen ik, maar ook mijn man en kinderen.
Nou, ik neem elke maand even een blikje mee.
Komt wel op, want mijn kinderen willen het graag mee naar school en anders doen we het door de Brinta of ander eten.![]()