idbg
Senior Prepper
Grappig is dat, dat gejengel over mms altijd, ik gebruik het jaren bij verkoudheid of ontstekingen en voor mij werkt het uitstekend, ik denk niet dat je je hierover een valide mening kan permitteren als je het niet zelf hebt geprobeerd zonder vooroordelen en daar derden geventileerde vooronderstellingen, dat het gebruikt wordt bij waterzuivering tbv verwijderen van organismen ook in Nederland is geen toeval, dat het op organismen in een lichaam ook dat effect heeft is ook geen toeval, we zijn tenslotte een zak vettig water. Anyway, het word onder vele namen verkocht en gebruikt als oa ontsmettingsmiddel voor watertanks op boten en dergelijke omdat het om zeep helpt wat je niet in je water wil hebben ( Oxosanum geloof ik), er zijn trouwens mensen die zweren bij een kuurtje van tot 3 % verdunde waterstofperoxide vanwege dezelfde werking, organische terpenen hebben ook een dergelijke werking ( als je het organische sap uit bijvoorbeeld fatwood destilleert krijg je terpentijn ( geen terpentine dus, maar terpentijn das heel iets anders) en er zijn hele volksstammen die gomterpentijn als kuur gebruiken ( al duizenden jaren btw), heel veel moderne allopatische medicijnen hebben ook synthetische terpenen als bestanddeel vanwege de ontstekingsremmende werking ( schimmels en parasieten vinden het niet zo lekker namelijk, bij organische terpentijn/ terpenen worden die door een boom aangewend als schimmeldoder en om ingewenste indringers om zeep te helpen, heel interessant)
Wat wel goed is om te weten is bijvoorbeeld dat als het bacteriën en virussen oxideert dat dat ook een kudde van de goede om zeep helpt, goede probiotica is een goede remedie daartegen en je kunt ze gewoon weer aanvullen.
Wat wel goed is om te weten is bijvoorbeeld dat als het bacteriën en virussen oxideert dat dat ook een kudde van de goede om zeep helpt, goede probiotica is een goede remedie daartegen en je kunt ze gewoon weer aanvullen.