Wat een top net! Waar heb je deze gekocht ? Wij hebben vijgen maar zodra er iets eetbaars aan zit gaan de vogels er mee aan de haal. Zo'n net zou uitkomst bieden!
Ik heb het net gekregen, komt hier vandaan: https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/1597/pop-up-kas-insectengaas. Je kunt ook "pop-up moestuin net" zoeken en dan vind je adresjes in Nederland die allerlei soorten netten verkopen.
@Erny
Zaden winnen is ook experiment met een andere deelnemer op de tuin. We willen langzaamaan een soort zadenbank gaan oprichten door zaden te winnen uit onze eigen tuin en dan de methode in de reageerbuisjes van @FiatCurrency te gebruiken om ze te bewaren. Het zal met vallen en opstaan gaan en uiteraard zullen sommige zaden niet werken, maar als we binnen een paar jaar volledig zelfvoorzienend kunnen zijn qua zaden is dat een dikke winst!
Ik heb al 1 courgette plant uit de grond gehaald, deze gaf echt heel weinig aangezien ik hem denk ik te laat verplaatst heb. De andere plant begint nu ook af te nemen in productie, heb er nu 1 in een week kunnen oogsten en ik zie nog geen nieuwe courgettes ontstaan, dus ik denk dat het nu bijna afgelopen is. Ik heb inderdaad soep gemaakt laatst met basilicum, gepofte paprika, kippenbouillon en parmezaanse kaas. Zeker aan te raden.
Ik heb nog winterspinazie die ik vanaf volgende maand kan zaaien en nog prei die ik uit moet planten, dus heb nog genoeg werk dit jaar. Qua bemesting van de spuiten, is dat koemest of voldoet gewone compost ook?
Slakken inderdaad geen enkele last van gehad. Wel wat kleine rupsen op de broccoli bladeren gehad in het begin, maar dat was te overzien. Ik heb geloof ik sowieso geluk dit jaar want ik hoor links en rechts van verschillende mensen dat ze tomaat hebben moeten weggooien door schimmels, aardappels met ziektes, broccoli's die niet groeien, mollen die de tuin verwoesten, rottende courgettes en pompoenen. Ik heb echt nergens last van.