Nu mijn garage overeind staat, kon ik deze week ondanks het regenachtige weer verder werken aan mijn "multi-purpose" BOV-trailer.
Hij is nog niet helemaal af, want naast wat kleinere ingrepen, moet de hefdak-constructie nog gerealiseerd worden. Dat ga ik niet meer redden voor de volgende SC-Limburg op 24 september. Maar ik heb al wel iets dat bruikbaar is om in te overnachten en een potje te koken.
Hieronder wat fotoootjes van het resultaat dusver:
Als eerste war daksteunen aangebracht, zodat regenwater zich niet meer in het huif-zeildoek verzamelt. Daarna 4 steunen aan de wagenbak geschroefd (standaard in tuincentrum verkrijgbare rechthoekige tuinhek steunpalen, doormidden gezaagd). Daarop geplastificeerd spaanplaat bevestigd als zijwanden. De verhoogde bak-wanden zijn ook praktisch als ik een lading brandhout moet vervoeren.
Daarna een flinke bak getimmerd waar al het beddegoed in past en 2 kastjes die als zitbanken kunnen dienen als het dak eenmaal omhoog kan.Vooralsnog dienen ze als verhoogde vloer voor het bed.
Uiteraard met opklapbaar deksel voor extra berruimte.
2 losse tafeltjes gemaakt, waarvan 1 met uitschuifplank voor de wasbak en 1 lade voor het kookgerei. De middenplank van de bedvloer kan er op gelegd worden om als grotere tafel te kunnen dienen.
Zo ziet het er uit als de beide tafeltjes zijn ingeladen. De porta-potti vindt een plekje onder het andere tafeltje en de koelbox kan tijdens het transport er tussen geschoven worden.
Behalve de hefdak-constructie, denk ik nog aan een uitklapbaar luifel aan de achterzijde van de BOV-trailer, die met tentdoek of tarpdoek rondom afgesloten kan worden, zodat je tijdens het koken droog kan staan, het toilet meer privé kan gebruiken en onder het luifel eventueel ook een douche kan nemen.
In de huidige opstelling is het lastig het toilet binnenboord te gebruiken, al kan het als het tafeltje waaronder het schuilgaat even verwijderd wordt en het toilet een kwart slag gedraaid wordt.
De BOV-trailer kan zonder problemen mee in een parkeergarage en oogt onopvallend genoeg om ergens langs de opebare weg of parkeerterrein te kunnen overnachten. Er komt ook een 12V accu in en ik heb 2 flexibele zonnepaneeltjes van elk 50 Wattpiek aangeschaft, die op het dak gebonden kunnen worden.
Daarop kan de nog te monteren verlichting worden aangesloten en tzt ook een standkachel draaien.
Praktijkproef tijdens SC Limburg. Er zullen vast nog wel wat aanpassingen gedaan moeten worden. Voor de zekerheid gaat ook ons tentje mee...