Wat veel werk is een en vooral een hoop denk werk en planning. Is het elektriciteit gedeelte.
Ik heb er mijn eigen accu ingebouwd. Dus niet afhankelijk van het trekkend voertuig.
Er is een omvormer voorzien om van 12v gelijkstroom 220v wisselstroom te maken.
Maar er is ook een camping aansluiting voorzien. Dus kan ik van die 220/ 230v ook weer mijn batterij opladen met een batterij lader.
Er komt een vast zonnepaneel op om ook op deze manier de batterij op te laden.
Ook wordt er een los zonnepaneel voorzien voor in geval er geen netstroom is en de mini in de schaduw staat.
Die ga ik willekeurig ergens kunnen neerzetten en ook de hoek bepalen. Omdat die niet overal op de wereld gelijk is
De koelkast werkt op 2 soorten spanning 12v en 220/230v omdat ik niet steeds van stekker wil gaan wisselen heb ik daar een switch schakelaar tussen geplaatst 12v komt van de batterij en net stroom komt altijd van de camping aansluiting.
Er moet ook verlichting binnen zijn maar ook buiten onder de luifel. Er zijn stopcontacten voorzien op 12v en op netstroom maar ook USB
Het gedeelte signalisatie verlichting werkt volledig op de 12v van het trekkend voertuig.
En omdat ik breder ben dan 1.6M moet ik ook zij lichten hebben gelijk een trailer van een vrachtwagen.
Dan komt er nog bij wat elektrische snufjes zoals een waterpomp die werk van zodra je de waterkraan open zet
Ook een extra ventilator om de warmte van de koelkast af te voeren maar ook de omvormers geven warmte af die je kan missen op warme dagen.
Ook in het slaap gedeelte komt er ventilatie om aftekoelen op zwoele zomer nachten.
Het elektriciteit gedeelte met de omvormers en het schakel bord.
De omvormer voor de zonnepanelen
Het gedeelte signalisatie verlichting met zekeringen.