Wat leuk om hier over teardrops, BOVs etc te lezen. Ik heb hierover ook nog allerlei ideeen. Heb nagedacht over een teardrop onder de 750 kilo maar te beperkt met lading. Een chassis regelen en een opbouw maken is ook weer zo wat: gedoe met keuringen etc. Nee, gaat hem niet worden. Laatst gekocht in NL: een aanhangwagen waarop auto’s en bouwmachines worden vervoerd. Ingevoerd in Spanje en is net door de technische keuring. Hij heeft binnenkort een eigen kenteken en mag 2500kg lading hebben. Het idee is nu dat ik sowieso die kar nodig heb voor bouwmachines, tractor, bobcat, materiaal etc. Ik ga een bak maken die als lading op de kar vervoerd gaat worden. Dat is dus een kubus van 400 x 200 cm x hoogte onbekend. Daarmoet je toch een BOV unit van kunnen maken… Als klap op de vuurpijl las ik een hijsconstructie achter het huis en middels vier hijsogen kan ik de kubus van de kar halen en op bokken zetten om aan te werken. Ik kan hem zelfs maken op bokken en op de kar plaatsen achteraf. Ergens in de familie is nog een zeilmaker voor een afdekzeil over de kubus extra tegen water en tegen nieuwsgierige blikken. Het voordeel van dit project is dat ik en mijn aanhanger kan gebruiken en een soort caravan heb die onder de regels valt van lading en belading. Een paar spanbanden en klaar bij wijze van… Keep you posted.